| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Eğitim Tarihi | MBZ202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini; Türk eğitim olgusunun tarihi süreçleri bilgisi; Türk eğitim tarihi dersinin bireysel ve toplumsal yararları ve öğretmenlik mesleğine katkıları. |
| Dersin İçeriği | Orta Asya Türk devletlerinde eğitim. İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. Medreseler. Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. ?Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, orta öğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Ortaasya Türk devletlerinde eğitim. |
| 2 | Eğitimi tarihi bilmenin, birey ve öğretmenlik mesleği açısından önemini gerekçeleri ile açıklayabilme. |
| 3 | Türk eğitim tarihi olgular bilgisi. |
| 4 | Eğitim sorunlarını analiz edebilme. |
| 5 | Toplumsal ve eğitim ile ilgili sorunlara çözüm yolları önerme. |
| 6 | Eğitim sorunlarına karşı duyarlı oluş. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ortaasya Türk devletlerinde eğitim. | Görüşme |
| 2. Hafta | İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. | Görüşme |
| 3. Hafta | Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. | Görüşme |
| 4. Hafta | Medreseler. | Görüşme |
| 5. Hafta | Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları | Görüşme |
| 6. Hafta | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | Görüşme |
| 7. Hafta | Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. | Görüşme |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Eğitim Tarihinde ilk yasal düzenlemeler ve yeni anlayışlar | Görüşme |
| 10. Hafta | Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. | Görüşme |
| 11. Hafta | Atatürk´ün eğitim felsefesi. | Görüşme |
| 12. Hafta | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. | Görüşme |
| 13. Hafta | Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. | Görüşme |
| 14. Hafta | Final | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 7 | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 8 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY7 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| PY8 | 0 | 0 | 4 | 0 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 1 | 3 |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 0,5 | 0,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||