Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Eğitim Tarihi MBZ202 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini; Türk eğitim olgusunun tarihi süreçleri bilgisi; Türk eğitim tarihi dersinin bireysel ve toplumsal yararları ve öğretmenlik mesleğine katkıları.
Dersin İçeriği Orta Asya Türk devletlerinde eğitim. İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. Medreseler. Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. ?Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, orta öğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Ortaasya Türk devletlerinde eğitim.
2 Eğitimi tarihi bilmenin, birey ve öğretmenlik mesleği açısından önemini gerekçeleri ile açıklayabilme.
3 Türk eğitim tarihi olgular bilgisi.
4 Eğitim sorunlarını analiz edebilme.
5 Toplumsal ve eğitim ile ilgili sorunlara çözüm yolları önerme.
6 Eğitim sorunlarına karşı duyarlı oluş.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Ortaasya Türk devletlerinde eğitim. Görüşme
2. Hafta İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. Görüşme
3. Hafta Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. Görüşme
4. Hafta Medreseler. Görüşme
5. Hafta Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları Görüşme
6. Hafta Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. Görüşme
7. Hafta Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. Görüşme
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Eğitim Tarihinde ilk yasal düzenlemeler ve yeni anlayışlar Görüşme
10. Hafta Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. Görüşme
11. Hafta Atatürk´ün eğitim felsefesi. Görüşme
12. Hafta Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. Görüşme
13. Hafta Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. Görüşme
14. Hafta Final Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
7 Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
8 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY7 5 3 4 3 3 4
PY8 0 0 4 0 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Tutkun, Ö. F. (2012). Okul. Yaşam Boyu Eğitim Dergisi, 1, 1, 4-8.
  • Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 3 1 3
Diğer Faaliyetler 1 0,5 0,5
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ödev 1 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0