Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları MAE201 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI (Güz)
Dersin Amacı Öğretmen adaylarını güncel matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımları ve bu yaklaşımları matematik eğitimine nasıl entegre edebilecekleri konusunda bilgilendirmek.
Dersin İçeriği Bu ders; Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası,Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı,Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri,Matematik öğretiminin tarihçesi,Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları,Matematik öğretiminde temel beceriler,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar,Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri,Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Matematik ve matematik nedir sorularına temellendirilmiş cevaplar verecektir.
2 Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini açıklayabilecektir
3 Başlıca öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını fark edebilecektir
4 Problem çözme ve matematiksel kavram yanılgılarını fark etmenin matematik öğrenmedeki yeri ve önemini kavrayacaktır
5 Ölçme ve değerlendirmenin matematik eğitimine yansımalarını ayırt edebilecektir
6 Matematik öğretimi ve matematiksel bilginin ölçme-değerlendirmesine uluslararası yaklaşımları tartışabilecektir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Tanışma, dersin tanıtımı, Matematik hakkında kısa tartışma Görüşme
2. Hafta Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası, matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri Sunum (Hazırlık), Görüşme
3. Hafta Öğrenci Zorlukları ve Kavram Yanılgısı Görüşme, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Etkili Öğretim ve Farklı Temsiller/Modeller Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Ausubel ve Sunuş Yoluyla Öğrenme & Bruner ve Buluş Yoluyla Öğrenme-Öğrenci Araştırmaları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta HansFreudental ve Gerçekçi Matematik Eğitimi-Öğrenci Araştırmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
7. Hafta Piaget ve Yapılandırmacı Öğrenme-Öğrenci Araştırmaları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Problem Çözme Yoluyla Öğrenme-Öğrenci Araştırmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
10. Hafta Matematik Öğretiminde STEM ve uygulamaları-Öğrenci Araştırmaları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Proje Tabanlı Matematik Öğretimi-Öğrenci Araştırmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
12. Hafta Matematik Eğitiminde Yaratıcı Drama-Öğrenci Uygulamaları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Ters-Yüz Öğrenme-Öğrenci Araştırmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
14. Hafta Sorgulama Temelli Öğrenme-Öğrenci Araştırmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
10 Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
17 Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 5 5 5 5 5 5
PY10 4 3 4 3 4 3
PY17 3 0 3 4 0 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Uygulama örnekleriyle matematik öğretiminde yeni yaklaşımlar. Melihan Ünlü (2020). Ankara: Pegem Akademi, 1.
  • Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi. Prof. Dr. Adnan Baki, Harf Eğitim Yayıncılığı, Ankara
  • Matematik Öğretimi. Prof. Dr. Murat Altun, Aktüel Alfa Akademi, Bursa
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 2 26
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 10 1 10
Araştırma 9 1 9
Görüşme 4 2 8
Sunum (Hazırlık) 4 2 8
Sınavlar
Ödev 1 1 5 5
Final 1 10,5 10,5
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0