| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | MAE201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarını güncel matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımları ve bu yaklaşımları matematik eğitimine nasıl entegre edebilecekleri konusunda bilgilendirmek. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası,Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı,Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri,Matematik öğretiminin tarihçesi,Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları,Matematik öğretiminde temel beceriler,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar,Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri,Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Matematik ve matematik nedir sorularına temellendirilmiş cevaplar verecektir. |
| 2 | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini açıklayabilecektir |
| 3 | Başlıca öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını fark edebilecektir |
| 4 | Problem çözme ve matematiksel kavram yanılgılarını fark etmenin matematik öğrenmedeki yeri ve önemini kavrayacaktır |
| 5 | Ölçme ve değerlendirmenin matematik eğitimine yansımalarını ayırt edebilecektir |
| 6 | Matematik öğretimi ve matematiksel bilginin ölçme-değerlendirmesine uluslararası yaklaşımları tartışabilecektir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, dersin tanıtımı, Matematik hakkında kısa tartışma | Görüşme |
| 2. Hafta | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası, matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Öğrenci Zorlukları ve Kavram Yanılgısı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Etkili Öğretim ve Farklı Temsiller/Modeller | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Ausubel ve Sunuş Yoluyla Öğrenme & Bruner ve Buluş Yoluyla Öğrenme-Öğrenci Araştırmaları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | HansFreudental ve Gerçekçi Matematik Eğitimi-Öğrenci Araştırmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Piaget ve Yapılandırmacı Öğrenme-Öğrenci Araştırmaları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Problem Çözme Yoluyla Öğrenme-Öğrenci Araştırmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 10. Hafta | Matematik Öğretiminde STEM ve uygulamaları-Öğrenci Araştırmaları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Proje Tabanlı Matematik Öğretimi-Öğrenci Araştırmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 12. Hafta | Matematik Eğitiminde Yaratıcı Drama-Öğrenci Uygulamaları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Ters-Yüz Öğrenme-Öğrenci Araştırmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Sorgulama Temelli Öğrenme-Öğrenci Araştırmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 10 | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | ✔ | |||||
| 17 | Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| PY17 | 3 | 0 | 3 | 4 | 0 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 1 | 10 |
| Araştırma | 9 | 1 | 9 | |
| Görüşme | 4 | 2 | 8 | |
| Sunum (Hazırlık) | 4 | 2 | 8 | |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10,5 | 10,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||