| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Analiz II | MAE104 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Çok değişkenli fonksiyonları, çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev kavramları ve uygulamaları, iki katlı integral kavramı ve uygulamalarını öğrenmektir. |
| Dersin İçeriği | Belirli integralin uygulamalarını yapar. Çok değişkenli fonksiyon kavramını bilir. İki değişkenli fonksiyonlarda limit ve türev kavramlarını bilir. İki değişkenli fonksiyonlarda limit ve türevin uygulamalarını yapar. İki katlı integral kavramını bilir. İki katlı integral uygulamalarını yapar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Karmaşık sayıları anlamlandırabilecek ve bu sayılarda tanımlı işlemleri gerçekleştirebilecektir. |
| 2 | Trigonometrik fonksiyonların gerçek sayılar bağlamında nasıl tanımlandığını anlayabilecek. |
| 3 | Riemann toplamını anlayabilecek. |
| 4 | Belirsiz integral ile belirli integral arasındaki ilişkiyi anlayabilecek. |
| 5 | İntegral alma yöntemlerini uygulayabilecek. |
| 6 | Yakınsaklık testlerini kullanarak serilerin yakınsaklığını inceleyebilecek. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Belirli integralle alan ve hacim hesaplamaları, çeşitli alanlarda uygulamaları | Görüşme |
| 2. Hafta | Belirli integralle alan ve hacim hesaplamaları, çeşitli alanlarda uygulamaları | Görüşme |
| 3. Hafta | Çok değişkenli fonksiyon kavramı, fonksiyon tanım ve değer kümeleri, fonksiyon çizimleri | Görüşme |
| 4. Hafta | İki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı ve uygulamaları, süreklilik kavramı | Görüşme |
| 5. Hafta | İki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı ve uygulamaları, süreklilik kavramı | Görüşme |
| 6. Hafta | İki değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev ve geometrik yorumu | Görüşme |
| 7. Hafta | Zincir kuralı, diferansiyel artma ve linearizasyon, yerel ekstremum değerleri | Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Zincir kuralı, diferansiyel artma ve linearizasyon, yerel ekstremum değerleri | Görüşme |
| 10. Hafta | Mutlak ekstremum değerleri ve uygulamaları | Görüşme |
| 11. Hafta | Lagrange çarpanları | Görüşme |
| 12. Hafta | The concept of the double integral | Görüşme |
| 13. Hafta | İki katlı integralle hacim hesaplamaları | Görüşme |
| 14. Hafta | İki katlı integralle hacim hesaplamaları | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 27 | Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanarak temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, tarihsel gelişimi ve sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | ✔ | |||||
| 30 | Matematiğe yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisinin bağlamını bilir; matematik eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY27 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY30 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Görüşme | 1 | 0,5 | 0,5 |
| Sunum (Hazırlık) | 23 | 1 | 23 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||