| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Soyut Matematik | MAE102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emine AYTEKİN KAZANÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Matematikte mantık ve kanıt yöntemlerini gösterek, küme ve bağıntı ve fonksiyonlar üzerinde işlemler yaparak matematik düşünce yapısını geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Sembolik mantık ve uygulamalarını açıklar. Küme çeşitlerini açıklar. Kümeler cebiri üzerinde işlem yapar. Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını bilir ve uygulamalar yapar. Matematiksel düşünme becerisi kazanır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Matematiğe ilişkin temel kavramları (aksiyom, teorem, ispat) tanımlar. |
| 2 | Matematiksel ispat yöntemlerini kavrar, mantığı anlar. |
| 3 | Küme kavramını kavrar ve kümeler üzerinde tanımlanan işlemleri ve bunlarla ilgili özellikleri bilir. |
| 4 | Bağıntı ve bağıntı türlerini bilir ve bağıntıların özellikleri ile ilgili uygulamalar yapar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Önermeler ve Önermeler Cebiri | Görüşme |
| 2. Hafta | Alıştırmalar | Görüşme |
| 3. Hafta | İspat Yöntem ve Teknikleri | Görüşme |
| 4. Hafta | Evrensel ve varlıksal Niceleyiciler | Görüşme |
| 5. Hafta | Kümeler ve Kümeler Cebiri | Görüşme |
| 6. Hafta | Çarpım Kümeleri Küme Takımları, Küme Takımlarının Parçalanışları | Görüşme |
| 7. Hafta | Alıştırmalar | Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Bağıntı kavramı ve özellikleri | Görüşme |
| 10. Hafta | Bağıntı türleri, denklik ve sıralama bağıntıları | Görüşme |
| 12. Hafta | Birebir ve Örten Fonksiyonlar | Görüşme |
| 13. Hafta | Fonksiyonların Bileşkesi ve Tersi | Görüşme |
| 14. Hafta | Final | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 27 | Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanarak temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, tarihsel gelişimi ve sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | ✔ | |||||
| 28 | Ülkemizde ve dünyada matematik eğitimi ile ilgili gelişmeleri takip eder, matematik öğretim programının gerektirdiği bilişsel ve duyuşsal öğrenci özelliklerini dikkate alır. | ✔ | |||||
| 29 | Matematik konularının özelliklerine göre farklı uygun kaynakları belirleyip etkin bir şekilde öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretimsel materyalleri kullanarak dersi planlar, uygular, değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. | ✔ | |||||
| 30 | Matematiğe yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisinin bağlamını bilir; matematik eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 31 | Okul içinde ve okul dışında matematik, matematik öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili olguları tespit eder, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, kavramsallaştırır ve bilimsel yöntemlerle inceleyip güncel teknolojilerle yorumlayarak kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY27 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY28 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY29 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY30 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY31 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 14 | 2 | 28 |
| Görüşme | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||