Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Soyut Matematik MAE102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Emine AYTEKİN KAZANÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Matematikte mantık ve kanıt yöntemlerini gösterek, küme ve bağıntı ve fonksiyonlar üzerinde işlemler yaparak matematik düşünce yapısını geliştirmektir.
Dersin İçeriği Sembolik mantık ve uygulamalarını açıklar. Küme çeşitlerini açıklar. Kümeler cebiri üzerinde işlem yapar. Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını bilir ve uygulamalar yapar. Matematiksel düşünme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Matematiğe ilişkin temel kavramları (aksiyom, teorem, ispat) tanımlar.
2 Matematiksel ispat yöntemlerini kavrar, mantığı anlar.
3 Küme kavramını kavrar ve kümeler üzerinde tanımlanan işlemleri ve bunlarla ilgili özellikleri bilir.
4 Bağıntı ve bağıntı türlerini bilir ve bağıntıların özellikleri ile ilgili uygulamalar yapar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Önermeler ve Önermeler Cebiri Görüşme
2. Hafta Alıştırmalar Görüşme
3. Hafta İspat Yöntem ve Teknikleri Görüşme
4. Hafta Evrensel ve varlıksal Niceleyiciler Görüşme
5. Hafta Kümeler ve Kümeler Cebiri Görüşme
6. Hafta Çarpım Kümeleri Küme Takımları, Küme Takımlarının Parçalanışları Görüşme
7. Hafta Alıştırmalar Görüşme
8. Hafta Ara Sınav Diğer Faaliyetler
9. Hafta Bağıntı kavramı ve özellikleri Görüşme
10. Hafta Bağıntı türleri, denklik ve sıralama bağıntıları Görüşme
12. Hafta Birebir ve Örten Fonksiyonlar Görüşme
13. Hafta Fonksiyonların Bileşkesi ve Tersi Görüşme
14. Hafta Final Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
27 Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanarak temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, tarihsel gelişimi ve sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar.
28 Ülkemizde ve dünyada matematik eğitimi ile ilgili gelişmeleri takip eder, matematik öğretim programının gerektirdiği bilişsel ve duyuşsal öğrenci özelliklerini dikkate alır.
29 Matematik konularının özelliklerine göre farklı uygun kaynakları belirleyip etkin bir şekilde öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretimsel materyalleri kullanarak dersi planlar, uygular, değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır.
30 Matematiğe yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisinin bağlamını bilir; matematik eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir.
31 Okul içinde ve okul dışında matematik, matematik öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili olguları tespit eder, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, kavramsallaştırır ve bilimsel yöntemlerle inceleyip güncel teknolojilerle yorumlayarak kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY27 5 5 5 5
PY28 3 3 3 3
PY29 3 3 3 3
PY30 4 4 4 4
PY31 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Arıkan, A., Halıcıoğlu, S. (2016). Soyut matematik. Ankara: Palme Yayıncılık.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Ders Dışı
Araştırma 14 2 28
Görüşme 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0