| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Felsefesi | MBZ105 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin öneminin farkında olmak. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, temel felsefi kavramlar, Temel Felsefi Ekoller, Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji), Eğitim ve Felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, Realizm ve eğitim, Pragmatizm ve eğitim, Varoluşçuluk ve eğitim, Eğitim Akımları (Esasicilik, Daimicilik, İlerlemecilik, Yeniden kurmacılık) oluşturmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Felsefi sorgulama etkinliğini öğrenmek |
| 2 | Eleştirel düşünce ve tutarlı düşünce yöntemlerini öğrenmek |
| 3 | Eğitim felsefesinin temel sorunlarını tartışır |
| 4 | Felsefe disiplininin temel problemlerini ele almak |
| 5 | Filozofların temel problemlere dair ürettiği teorilerin analiz edilmesi |
| 6 | Filozofların ve temel teorilerin karşılaştırılması |
| 7 | Felsefi sorgulama etkinliğinin gündelik yaşama katkısını öğrenmek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, dersin haftalık planı ve işlenişi hakkında bilgi, | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Felsefenin tanımı ve alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Felsefe ve eğitim ilişkisi, eğitim felsefesi ( Eğitimin hedefi, ders programı, yöntembilim, öğretmen ve öğrenciler, felsefenin eğitime katkıları) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (İdealizm) | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Araştırma |
| 5. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Realizm) | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Naturalizm) | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Pragmatizm) | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 9. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Varoluşçuluk, Liberalizm, Materyalizm, Pozitivizm, Postmodernizm | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (İlerlemecilik) | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 11. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (Daimicilik-Esasicilik) | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Araştırma |
| 12. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (Yeniden Kurmacılık, Politeknik) | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Türk Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Uygulama |
| 14. Hafta | Değerlendirme | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 32 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 33 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 36 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY32 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY33 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY36 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 6 | 2 | 12 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 1 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||