| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Psikolojisi | MBZ107 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri Temel gelişim alanları, Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, Öğrenme psikolojisinde temel kavramlar Öğrenme kuramları Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları |
| 2 | İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri |
| 3 | Temel gelişim alanları, |
| 4 | Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, |
| 5 | Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, giriş, temel kavramların tanıtımı | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; Fiziksel gelişim; bilişsel gelişim | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Bilişsel gelişim (devam) | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 4. Hafta | Yetişkinlerde bilişsel gelişim; dil gelişimi; | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Kişilik gelişimi (psikososyal) | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Kişilik gelişimi (devam); ahlak gelişim | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Öğrenmeye giriş ve temel kavramlar | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Öğrenmeyi etkileyen etmenler; klasik koşullama | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Klasik davranışçı öğrenme kuramları | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Edimsel koşullama | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme |
| 12. Hafta | Edimsel koşullama (devam); sosyal öğrenme kuramı | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Sosyal öğrenme kuramı (devam); bilgi işleme kuramı; dersin genel değerlendirmesi | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 14. Hafta | Final | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 32 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 33 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY32 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY33 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 6 | 1 | 6 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5,5 | 5,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 1 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||