Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi MBZ107 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Mustafa TEKKE
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri Temel gelişim alanları, Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, Öğrenme psikolojisinde temel kavramlar Öğrenme kuramları Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları
2 İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri
3 Temel gelişim alanları,
4 Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar,
5 Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları,
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Tanışma, giriş, temel kavramların tanıtımı Görüşme, Diğer Faaliyetler
2. Hafta Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; Fiziksel gelişim; bilişsel gelişim Diğer Faaliyetler, Görüşme
3. Hafta Bilişsel gelişim (devam) Diğer Faaliyetler, Görüşme
4. Hafta Yetişkinlerde bilişsel gelişim; dil gelişimi; Görüşme, Diğer Faaliyetler
5. Hafta Kişilik gelişimi (psikososyal) Görüşme, Diğer Faaliyetler
6. Hafta Kişilik gelişimi (devam); ahlak gelişim Diğer Faaliyetler, Görüşme
7. Hafta Öğrenmeye giriş ve temel kavramlar Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ara Sınav Diğer Faaliyetler
9. Hafta Öğrenmeyi etkileyen etmenler; klasik koşullama Diğer Faaliyetler, Görüşme
10. Hafta Klasik davranışçı öğrenme kuramları Görüşme, Diğer Faaliyetler
11. Hafta Edimsel koşullama Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme
12. Hafta Edimsel koşullama (devam); sosyal öğrenme kuramı Görüşme, Diğer Faaliyetler
13. Hafta Sosyal öğrenme kuramı (devam); bilgi işleme kuramı; dersin genel değerlendirmesi Diğer Faaliyetler, Görüşme
14. Hafta Final Görüşme, Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
32 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
33 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY32 5 5 5 5 5
PY33 2 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Erikson, E. (1968). Identity: Youth and crisis. New
  • Karslı, M. D. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (Ed.) (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirel, Ö.-Kaya, Z. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 6 1 6
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 4 4
Final 1 5,5 5,5
Sınıf İçi Etkinlik 5 1 5
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0