Rapor Tarihi: 12.12.2025 15:15
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Psikolojisi | MBZ107 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri Temel gelişim alanları, Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, Öğrenme psikolojisinde temel kavramlar Öğrenme kuramları Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları |
| 2 | İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri |
| 3 | Temel gelişim alanları, |
| 4 | Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, |
| 5 | Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, giriş, temel kavramların tanıtımı | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; Fiziksel gelişim; bilişsel gelişim | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Bilişsel gelişim (devam) | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 4. Hafta | Yetişkinlerde bilişsel gelişim; dil gelişimi; | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 5. Hafta | Kişilik gelişimi (psikososyal) | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | Kişilik gelişimi (devam); ahlak gelişim | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Öğrenmeye giriş ve temel kavramlar | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Öğrenmeyi etkileyen etmenler; klasik koşullama | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Klasik davranışçı öğrenme kuramları | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 11. Hafta | Edimsel koşullama | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 12. Hafta | Edimsel koşullama (devam); sosyal öğrenme kuramı | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 13. Hafta | Sosyal öğrenme kuramı (devam); bilgi işleme kuramı; dersin genel değerlendirmesi | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 14. Hafta | Final | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 32 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 33 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY32 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY33 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 6 | 1 | 6 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5,5 | 5,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 1 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||