Rapor Tarihi: 12.12.2025 15:16
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Sosyolojisi | MBZ103 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ender KAZAK |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ender KAZAK (Güz) |
| Dersin Amacı | Eğitim sosyolojinin temel kavram ve konularını kavramak. |
| Dersin İçeriği | Eğitim Sosyolojisinin Tanımı, Amacı ve Diğer Alanlarla İlişkisi Eğitimin İşlevleri Eğitimin Toplumsal Süreçlerle İlişkisi Sosyalleşme ve Eğitim Toplumsal Değişme ve Eğitim Toplumsal Hareketlilik ve Eğitim Okulun toplumsal görevleri Bir sosyal kurum olarak okul Eğitimde fırsat eşitliği Az gelişmiş ülkeler ve eğitimsel sorunları Okul - çevre ilişkileri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını açıklar. |
| 2 | Eğitimin İşlevlerini açıklar. |
| 3 | Toplumsal hareketlilik ve eğitim ilişkisini açıklar |
| 4 | Okulun toplumsal görevlerini açıklar |
| 5 | Eğitim sosyolojisinin temel konularını kavrar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin İçeriğinin Tanıtılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Eğitim Sosyolojisinin Tanımı, Özellikleri ve Gelişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Eğitimin İşlevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Eğitimin Toplumsal Süreçlerle İlişkisi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Sosyalleşme ve Eğitim | Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Toplumsal Değişme ve Eğitim | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Toplumsal Hareketlilik ve Eğitim | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Okulun toplumsal görevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Bir sosyal kurum olarak okul | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Eğitimde fırsat eşitliği | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Az gelişmiş ülkeler ve eğitimsel sorunları | Araştırma, Görüşme |
| 13. Hafta | Okul - çevre ilişkileri | Araştırma, Görüşme |
| 14. Hafta | Tüm Ünitelerin Genel Tekrarı | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 32 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 35 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY32 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY35 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Ender KAZAK | Vize | 40,00 | |
| Doç. Dr. Ender KAZAK | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 14,5 | 14,5 |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||