| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Sosyolojisi | MBZ103 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ender KAZAK |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ender KAZAK (Güz) |
| Dersin Amacı | Eğitim sosyolojinin temel kavram ve konularını kavramak. |
| Dersin İçeriği | Eğitim Sosyolojisinin Tanımı, Amacı ve Diğer Alanlarla İlişkisi Eğitimin İşlevleri Eğitimin Toplumsal Süreçlerle İlişkisi Sosyalleşme ve Eğitim Toplumsal Değişme ve Eğitim Toplumsal Hareketlilik ve Eğitim Okulun toplumsal görevleri Bir sosyal kurum olarak okul Eğitimde fırsat eşitliği Az gelişmiş ülkeler ve eğitimsel sorunları Okul - çevre ilişkileri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını açıklar. |
| 2 | Eğitimin İşlevlerini açıklar. |
| 3 | Toplumsal hareketlilik ve eğitim ilişkisini açıklar |
| 4 | Okulun toplumsal görevlerini açıklar |
| 5 | Eğitim sosyolojisinin temel konularını kavrar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin İçeriğinin Tanıtılması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Eğitim Sosyolojisinin Tanımı, Özellikleri ve Gelişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Eğitimin İşlevleri | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Eğitimin Toplumsal Süreçlerle İlişkisi | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Sosyalleşme ve Eğitim | Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 6. Hafta | Toplumsal Değişme ve Eğitim | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Toplumsal Hareketlilik ve Eğitim | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Okulun toplumsal görevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 10. Hafta | Bir sosyal kurum olarak okul | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Eğitimde fırsat eşitliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma |
| 12. Hafta | Az gelişmiş ülkeler ve eğitimsel sorunları | Araştırma, Görüşme |
| 13. Hafta | Okul - çevre ilişkileri | Görüşme, Araştırma |
| 14. Hafta | Tüm Ünitelerin Genel Tekrarı | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 32 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 35 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY32 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY35 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 14,5 | 14,5 |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||