| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Mesleğine Giriş | MBZ101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Taner ATMACA |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Taner ATMACA (Güz) |
| Dersin Amacı | Bir bilim olarak eğitimin; tarihsel, psikolojik, toplumsal, hukusal, felsefi, siyasal ve ekonomik temelleri hakkında bilgi sahibi olan ve aralarındaki ilişkileri kurabilen, Türk Eğitim sistemi, Eğitimde kullanılan yöntemler ve yeni yönelimleri bilen, meslek hayatında bu bilgilerini kullanabilen öğretmenler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Meslek kavramını açıklar. |
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. |
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. |
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar |
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar. |
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. |
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | TEMEL KAVRAMLAR | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 4. Hafta | OKUL VE SINIF ORTAMI | Görüşme, Araştırma |
| 5. Hafta | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | EĞİTİMİN TARİHİ TEMELLERİ | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ | Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | EĞİTİMİN HUKUKİ TEMELLERİ | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 14. Hafta | Final | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 7 | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 32 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 33 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 35 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY7 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY32 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY33 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY35 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3,5 | 3,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||