Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi | MBZ201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK (Güz) |
Dersin Amacı | Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini; Türk eğitim olgusunun tarihi süreçleri bilgisi; Türk eğitim tarihi dersinin bireysel ve toplumsal yararları ve öğretmenlik mesleğine katkıları. |
Dersin İçeriği | Orta Asya Türk devletlerinde eğitim. İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. Medreseler. Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. ?Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, orta öğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Ortaasya Türk devletlerinde eğitim. |
2 | Eğitimi tarihi bilmenin, birey ve öğretmenlik mesleği açısından önemini gerekçeleri ile açıklayabilme. |
3 | Türk eğitim tarihi olgular bilgisi. |
4 | Eğitim sorunlarını analiz edebilme. |
5 | Toplumsal ve eğitim ile ilgili sorunlara çözüm yolları önerme. |
6 | Eğitim sorunlarına karşı duyarlı oluş. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Ortaasya Türk devletlerinde eğitim. | Görüşme Ders Saati |
2. Hafta | İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. | Görüşme Ders Saati |
3. Hafta | Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. | Ders Saati Görüşme |
4. Hafta | Medreseler. | Görüşme Ders Saati |
5. Hafta | Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları | Görüşme Ders Saati |
6. Hafta | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | Ders Saati Görüşme |
7. Hafta | Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. | Ders Saati Görüşme |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Eğitim Tarihinde ilk yasal düzenlemeler ve yeni anlayışlar | Ders Saati Görüşme |
10. Hafta | Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. | Görüşme Ders Saati |
11. Hafta | Atatürk´ün eğitim felsefesi. | Ders Saati Görüşme |
12. Hafta | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. | Görüşme Ders Saati |
13. Hafta | Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. | Görüşme Ders Saati |
14. Hafta | Final | Ders Saati Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ||||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ||||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ||||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ||||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ||||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 1 | 3 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 0,5 | 0,5 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
Final | 1 | 20 | 20 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |