Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngiliz Edebiyatı 2 İÖZ206 İngilizce Zorunlu 4. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu ders, Shakespeare'den günümüze İngiliz Edebiyatı'nın temel eserlerini, yazarlarını ve edebi akımlarını kronolojik bir düzende incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, seçili eserleri detaylı okuma ve analiz ederek İngiliz Edebiyatı'nın gelişimini kavrayacaklardır.
Dersin İçeriği Seçili edebi metinlerin detaylı analizi Edebi dönemlerin temel özellikleri Tarihsel bağlamda edebi gelişmeler Eleştirel okuma ve analiz teknikleri Edebi akımlar ve özellikleri
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 İngiliz Edebiyatı'nın önemli dönemlerini ve eserlerini kronolojik olarak kavrayabilecektir.
2 Edebi metinleri dönemsel özellikleri bağlamında analiz edebilecektir.
3 Farklı edebi türlerin teknik özelliklerini ayırt edebilecektir.
4 Edebi eserleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.
5 Edebi akımların özelliklerini metinler üzerinden yorumlayabilecektir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Ders tanıtımı + Restore Dönemi öncesi Shakespeare'e genel bakış Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme
2. Hafta Shakespeare - King Lear (Seçili bölümler ve analiz) Uygulama Araştırma Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Görüşme
3. Hafta John Milton - Paradise Lost (Books I & IX - Seçili bölümler) Ders Saati Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme
4. Hafta Jonathan Swift - Gulliver's Travels (Book I) Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati
5. Hafta Romantik Dönem - William Blake, William Wordsworth (Seçili şiirler) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Araştırma Uygulama Sunum (Hazırlık) Ders Saati
6. Hafta Mary Shelley - Frankenstein (Seçili bölümler) Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme
7. Hafta Viktorya Dönemi'ne Giriş + Charlotte Brontë - Jane Eyre (Seçili bölümler) Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Ara Sınav 1 Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma
9. Hafta Anne Brontë - Agnes Grey Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
10. Hafta Charles Dickens - Great Expectations (Seçili bölümler) Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Ders Saati Uygulama
11. Hafta Oscar Wilde - The Picture of Dorian Gray (Seçili bölümler) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler
12. Hafta Henry James - The Turn of the Screw Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati
13. Hafta Modern Dönem: James Joyce - Dubliners ("The Dead") Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama
14. Hafta Çağdaş İngiliz Edebiyatı: Virginia Woolf - Mrs. Dalloway (Seçili bölümler) Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 2 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5
PY3 3 2 2 5 4
PY4 5 5 5 5 5
PY5 3 5 5 5 5
PY6 5 4 5 2 5
PY7 5 2 5 5 4
PY8 5 2 2 5 4
PY9 5 2 2 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Greenblatt, S., Abrams, M. H. et.al. (Eds). (2006). The Norton Anthology of English literature (8th edition). New York: W.W. Norton. Fiorina, C.,Delaney, D., Ward, C. (2003). Fields of Vision, Vol. 1, Longman. https://wwnorton.com/catalog/college/english/english-literature https://www.britannica.com/art/English-literature
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 5 70
Ders Dışı
Araştırma 1 2 2
Uygulama 1 2 2
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 76
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0