Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İngiliz Edebiyatı 2 | İÖZ206 | İngilizce | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu ders, Shakespeare'den günümüze İngiliz Edebiyatı'nın temel eserlerini, yazarlarını ve edebi akımlarını kronolojik bir düzende incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, seçili eserleri detaylı okuma ve analiz ederek İngiliz Edebiyatı'nın gelişimini kavrayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Seçili edebi metinlerin detaylı analizi Edebi dönemlerin temel özellikleri Tarihsel bağlamda edebi gelişmeler Eleştirel okuma ve analiz teknikleri Edebi akımlar ve özellikleri |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | İngiliz Edebiyatı'nın önemli dönemlerini ve eserlerini kronolojik olarak kavrayabilecektir. |
2 | Edebi metinleri dönemsel özellikleri bağlamında analiz edebilecektir. |
3 | Farklı edebi türlerin teknik özelliklerini ayırt edebilecektir. |
4 | Edebi eserleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir. |
5 | Edebi akımların özelliklerini metinler üzerinden yorumlayabilecektir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Ders tanıtımı + Restore Dönemi öncesi Shakespeare'e genel bakış | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme |
2. Hafta | Shakespeare - King Lear (Seçili bölümler ve analiz) | Uygulama Araştırma Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Görüşme |
3. Hafta | John Milton - Paradise Lost (Books I & IX - Seçili bölümler) | Ders Saati Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme |
4. Hafta | Jonathan Swift - Gulliver's Travels (Book I) | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
5. Hafta | Romantik Dönem - William Blake, William Wordsworth (Seçili şiirler) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Araştırma Uygulama Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
6. Hafta | Mary Shelley - Frankenstein (Seçili bölümler) | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme |
7. Hafta | Viktorya Dönemi'ne Giriş + Charlotte Brontë - Jane Eyre (Seçili bölümler) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma |
9. Hafta | Anne Brontë - Agnes Grey | Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
10. Hafta | Charles Dickens - Great Expectations (Seçili bölümler) | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Ders Saati Uygulama |
11. Hafta | Oscar Wilde - The Picture of Dorian Gray (Seçili bölümler) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Henry James - The Turn of the Screw | Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
13. Hafta | Modern Dönem: James Joyce - Dubliners ("The Dead") | Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama |
14. Hafta | Çağdaş İngiliz Edebiyatı: Virginia Woolf - Mrs. Dalloway (Seçili bölümler) | Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 |
PY7 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 |
PY8 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 |
PY9 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 5 | 70 |
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 76 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |