Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dil Edinimi | İÖZ204 | İngilizce | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Anadil edinimi, ikinci dil edinimi ve yabancı dil öğrenimi konularını ana hatlarıyla saptamak ve açıklamaktır |
Dersin İçeriği | Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); anadil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri; durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırmalı çözümlemesi (örn.: CHILDES veritabanı), sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çevriyazısı aracılığıyla çocuklarda ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırması, anadil ediniminde gelişim aşamaları, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örn.: kişilik etkisi, dil yeteneği, zeka, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örn.: doğal ve örgün eğitim ortamları). |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenciler anadil, ikinci dil ve yabancı dil kavramalarını tanımlar ve açıklar. |
2 | Öğrenciler anadil edinimi gelişim süreçlerini tanımlar ve yorumlar. |
3 | Öğrenciler çocukların fonolojik, morfolojik, kelime ve tümce gelişim basamaklarını tanımlar ve örnekler. |
4 | Öğrenciler İkinci/yabancı dil edinimi/öğrenimi temel kavramlarını tanımlar, yorumlar ve karşılaştırır. |
5 | Öğrenciler ikinci/yabancı dil edinimi/öğrenimi süreçlerini etkileyen değişkenleri açıklar ve tartışır. |
6 | Öğrenciler ikinci dil veya yabancı dil sınıflarındaki uygulama gözlemlerini analiz eder ve yorumlar. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Edinim öğrenme karşıtlığı | Araştırma Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Uygulama Ders Saati |
2. Hafta | İlk dil edinim kavram ve kuramları | Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati |
3. Hafta | Davranışçı modeller | Görüşme Uygulama Ders Saati Sunum (Hazırlık) Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Doğuştancı modeller | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Bilişsel modeller | Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
6. Hafta | Çocuklarda sesletim ve bürün gelişimi | Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
7. Hafta | Çocuklarda sözcük, anlam ve yapı gelişimi | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama |
9. Hafta | İkinci dil edinim teorileri ve temel kavramlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama |
10. Hafta | Eşzamanlı ikidillilik | Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
11. Hafta | Ardışık ikidillilik | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme |
12. Hafta | Arasınav 2 | Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati |
13. Hafta | İkinci dil edinimini etkileyen faktörler | Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Final | Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
Ders Kategorisi | Katkı Yüzdesi |
---|---|
Zorunlu Ders | 2 |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 |
PY4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PY6 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PY7 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 |
PY8 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 |
PY9 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 79 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |