Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretim Programları | İÖZ202 | İngilizce | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirilmesi, programların içeriği ve öğretmen yeterlilikleri ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademler arasındaki İngilizce dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler öğretim programlarıyla ilgili genel kavramları açıklayabileceklerdir. |
2 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarının ilkelerini tanımlayabileceklerdir. |
3 | Bu dersin sonunda öğrenciler güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklayabileceklerdir. |
4 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlayabileceklerdir. |
5 | Bu dersin sonunda öğrenciler öğretmen yeterliliklerini tanımlayabileceklerdir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar | Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama |
2. Hafta | Program tasarım ilkeleri (kapsam, aşamalılık, süreklilik, kaynaşıklık, denge, kullanışlılık ve esneklik) | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) Araştırma |
3. Hafta | İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Ders Saati |
4. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, | Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirmeyi amaçladığı beceriler | Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
6. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının dayandığı öğrenme ve alt öğrenme alanları | Görüşme Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama |
9. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme değerlendirme yaklaşımları | Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme değerlendirme yaklaşımları | Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati |
11. Hafta | İlköğretim ve Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Program tasarım ilkeleri bağlamında analizi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama |
12. Hafta | Öğretmen yeterliliklerinin geçmişten günümüze gelişimi | Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Güncel öğretmen yeterliliklerinin incelenmesi | Uygulama Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Final | Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 |
PY2 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 |
PY3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PY4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 |
PY9 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 82 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |