| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce Öğretim Programları | İÖZ202 | İngilizce | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirilmesi, programların içeriği ve öğretmen yeterlilikleri ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademler arasındaki İngilizce dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bu dersin sonunda öğrenciler öğretim programlarıyla ilgili genel kavramları açıklayabileceklerdir. |
| 2 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarının ilkelerini tanımlayabileceklerdir. |
| 3 | Bu dersin sonunda öğrenciler güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklayabileceklerdir. |
| 4 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlayabileceklerdir. |
| 5 | Bu dersin sonunda öğrenciler öğretmen yeterliliklerini tanımlayabileceklerdir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Program tasarım ilkeleri (kapsam, aşamalılık, süreklilik, kaynaşıklık, denge, kullanışlılık ve esneklik) | Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 5. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirmeyi amaçladığı beceriler | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının dayandığı öğrenme ve alt öğrenme alanları | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme değerlendirme yaklaşımları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 10. Hafta | Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme değerlendirme yaklaşımları | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | İlköğretim ve Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Program tasarım ilkeleri bağlamında analizi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Öğretmen yeterliliklerinin geçmişten günümüze gelişimi | Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Güncel öğretmen yeterliliklerinin incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 |
| PY3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| PY4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 |
| PY9 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 3 | 15 |
| Uygulama | 3 | 3 | 9 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 82 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||