Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretim Programları İÖZ202 İngilizce Zorunlu 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirilmesi, programların içeriği ve öğretmen yeterlilikleri ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademler arasındaki İngilizce dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Bu dersin sonunda öğrenciler öğretim programlarıyla ilgili genel kavramları açıklayabileceklerdir.
2 Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarının ilkelerini tanımlayabileceklerdir.
3 Bu dersin sonunda öğrenciler güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklayabileceklerdir.
4 Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlayabileceklerdir.
5 Bu dersin sonunda öğrenciler öğretmen yeterliliklerini tanımlayabileceklerdir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama
2. Hafta Program tasarım ilkeleri (kapsam, aşamalılık, süreklilik, kaynaşıklık, denge, kullanışlılık ve esneklik) Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) Araştırma
3. Hafta İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Ders Saati
4. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirmeyi amaçladığı beceriler Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
6. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının dayandığı öğrenme ve alt öğrenme alanları Görüşme Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme
8. Hafta Ara Sınav 1 Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama
9. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme değerlendirme yaklaşımları Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Güncel İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme değerlendirme yaklaşımları Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati
11. Hafta İlköğretim ve Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Program tasarım ilkeleri bağlamında analizi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama
12. Hafta Öğretmen yeterliliklerinin geçmişten günümüze gelişimi Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Güncel öğretmen yeterliliklerinin incelenmesi Uygulama Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Final Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 4 5 2 4
PY2 4 4 2 5 4
PY3 3 5 5 5 4
PY4 5 2 5 5 5
PY5 5 4 2 4 5
PY6 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5
PY8 5 5 2 5 4
PY9 3 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim İngilizce Dersi 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar Öğretim Programı T.C. Milli Eğitim Bakanlığı İngilizce Dersi Öğretim Programı İlkokul ve Ortaokul 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar Council, B. (2013). Turkey national needs assessment of state school English language eaching. Ankara: Mattek. Council of Europe. Council for Cultural Co-operation. Education Committee. Modern Languages Division. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. Cambridge University Press. Çelik, S., & Türkan, S. (2014). Assessment and evaluation in EFL: Classroom methods, assessment tools, and the instructional implications of high-stakes exams. In S. Çelik (Ed.), Approaches and principles in English as a foreign language (EFL) education (pp. 419-428). Eğiten. Hunkins, F. P. & Ornstein, A. C. (2016). Curriculum: Foundations, principles, and issues. Pearson Education. Nagy, I. K. (2019). In between Language Teaching Methods: Do We Need (to Know About) Methods at All?. Acta Universitatis Sapientiae, Philologica, 11(3), 119-139. Parab, V. V., & Vitthal, V. (2015). Innovative techniques, methods & trends in English language teaching. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 20(6), 40-44. Rahimi, M., & Pourshahbaz, S. (Eds.). (2018). English as a Foreign Language Teachers' TPACK: Emerging Research and Opportunities: Emerging Research and Opportunities. IGI Global. Surkamp, C., & Viebrock, B. (2018). Teaching English as a Foreign Language. JB Metzler. Zengin, Ö., & Aksu, M. (2017). A Review Study on the Integration of Technology into Foreign Language Education in Turkey. Journal of Faculty of Educational Sciences, 50(2).
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Ders Dışı
Araştırma 5 3 15
Uygulama 3 3 9
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 82
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0