| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İngiliz Edebiyatı 1 | İÖZ205 | İngilizce | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu ders, İngiliz Edebiyatı'nın başlangıcından Shakespeare dönemine kadar olan sürecini, dönemin popüler kültürü, sosyal hayatı ve tarihi olaylarıyla birlikte ele alarak öğrencilere temel bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Eserler, günümüz popüler kültürüyle (filmler, diziler, oyunlar) bağlantılı olarak işlenecektir. |
| Dersin İçeriği | İngiliz Edebiyatı'nın temel dönemleri Tarihsel olayların edebiyata etkisi Popüler edebi eserlerin günümüz adaptasyonları Dönemin sosyal ve kültürel yapısı Seçili metinlerin modern yorumları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | İngiliz Edebiyatı'nın temel dönemlerini ve özelliklerini tanıyabilecektir. |
| 2 | Edebi eserlerin güncel popüler kültürle bağlantısını kurabilecektir. |
| 3 | Tarihsel olayların edebiyata etkisini analiz edebilecektir. |
| 4 | Klasik eserlerin modern adaptasyonlarını karşılaştırabilecektir. |
| 5 | Edebiyatın güncel hayatla ilişkisini açıklayabilecektir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders tanıtımı + "Game of Thrones vs Ortaçağ İngiltere'si" - Edebiyat neden önemli? | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Vikings dizisinden Beowulf'a - Eski İngiliz Dönemi'ne giriş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Beowulf ve Modern Kahramanlar (Marvel/DC bağlantıları) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | King Arthur efsanesi ve popüler kültür (Merlin dizisi, Arthur filmleri) | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Ortaçağ'da Günlük Yaşam + Chaucer'ın Canterbury Hikayeleri'nden seçmeler | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Robin Hood: Tarih mi Efsane mi? (Filmler ve gerçek hikaye) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 7. Hafta | Ara Sınav Hazırlığı + Netflix'teki Ortaçağ İngiltere'si | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | İngiltere'de Din ve Edebiyat + Kutsal Kitap'ın edebi etkisi | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Aşk ve Romantizm: John Donne'dan Modern Aşk Şarkılarına | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme, Araştırma |
| 11. Hafta | Christopher Marlowe: İlk Rock Star Şair | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Doctor Faustus ve Modern Faust Hikayeleri | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Edmund Spenser ve Fairy Queen (Fantasy edebiyatın kökenleri) | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme |
| 14. Hafta | Shakespeare: Pop Kültürün İlk Süper Starı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
| PY3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 |
| PY4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 |
| PY5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 5 | 65 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 3 | 3 |
| Uygulama | 2 | 2 | 4 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 74 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||