Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngiliz Edebiyatı 1 İÖZ205 İngilizce Zorunlu 3. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN (Güz)
Dersin Amacı Bu ders, İngiliz Edebiyatı'nın başlangıcından Shakespeare dönemine kadar olan sürecini, dönemin popüler kültürü, sosyal hayatı ve tarihi olaylarıyla birlikte ele alarak öğrencilere temel bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Eserler, günümüz popüler kültürüyle (filmler, diziler, oyunlar) bağlantılı olarak işlenecektir.
Dersin İçeriği İngiliz Edebiyatı'nın temel dönemleri Tarihsel olayların edebiyata etkisi Popüler edebi eserlerin günümüz adaptasyonları Dönemin sosyal ve kültürel yapısı Seçili metinlerin modern yorumları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 İngiliz Edebiyatı'nın temel dönemlerini ve özelliklerini tanıyabilecektir.
2 Edebi eserlerin güncel popüler kültürle bağlantısını kurabilecektir.
3 Tarihsel olayların edebiyata etkisini analiz edebilecektir.
4 Klasik eserlerin modern adaptasyonlarını karşılaştırabilecektir.
5 Edebiyatın güncel hayatla ilişkisini açıklayabilecektir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Ders tanıtımı + "Game of Thrones vs Ortaçağ İngiltere'si" - Edebiyat neden önemli? Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Uygulama, Diğer Faaliyetler
2. Hafta Vikings dizisinden Beowulf'a - Eski İngiliz Dönemi'ne giriş Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme
3. Hafta Beowulf ve Modern Kahramanlar (Marvel/DC bağlantıları) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta King Arthur efsanesi ve popüler kültür (Merlin dizisi, Arthur filmleri) Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Ortaçağ'da Günlük Yaşam + Chaucer'ın Canterbury Hikayeleri'nden seçmeler Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Robin Hood: Tarih mi Efsane mi? (Filmler ve gerçek hikaye) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
7. Hafta Ara Sınav Hazırlığı + Netflix'teki Ortaçağ İngiltere'si Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
8. Hafta Ara Sınav 1 Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta İngiltere'de Din ve Edebiyat + Kutsal Kitap'ın edebi etkisi Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler
10. Hafta Aşk ve Romantizm: John Donne'dan Modern Aşk Şarkılarına Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme, Araştırma
11. Hafta Christopher Marlowe: İlk Rock Star Şair Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Doctor Faustus ve Modern Faust Hikayeleri Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Edmund Spenser ve Fairy Queen (Fantasy edebiyatın kökenleri) Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme
14. Hafta Shakespeare: Pop Kültürün İlk Süper Starı Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 3 5
PY3 3 4 2 2 5
PY4 3 2 2 5 5
PY5 3 2 2 2 4
PY6 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5
PY9 5 4 2 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Greenblatt, S., Abrams, M. H. et.al. (Eds). (2006). The Norton Anthology of English literature (8th edition). New York: W.W. Norton. Fiorina, C.,Delaney, D., Ward, C. (2003). Fields of Vision, Vol. 1, Longman. https://wwnorton.com/catalog/college/english/english-literature https://www.britannica.com/art/English-literature
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 5 65
Ders Dışı
Araştırma 1 3 3
Uygulama 2 2 4
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 74
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0