Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İngiliz Edebiyatı 1 | İÖZ205 | İngilizce | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN (Güz) |
Dersin Amacı | Bu ders, İngiliz Edebiyatı'nın başlangıcından Shakespeare dönemine kadar olan sürecini, dönemin popüler kültürü, sosyal hayatı ve tarihi olaylarıyla birlikte ele alarak öğrencilere temel bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Eserler, günümüz popüler kültürüyle (filmler, diziler, oyunlar) bağlantılı olarak işlenecektir. |
Dersin İçeriği | İngiliz Edebiyatı'nın temel dönemleri Tarihsel olayların edebiyata etkisi Popüler edebi eserlerin günümüz adaptasyonları Dönemin sosyal ve kültürel yapısı Seçili metinlerin modern yorumları |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | İngiliz Edebiyatı'nın temel dönemlerini ve özelliklerini tanıyabilecektir. |
2 | Edebi eserlerin güncel popüler kültürle bağlantısını kurabilecektir. |
3 | Tarihsel olayların edebiyata etkisini analiz edebilecektir. |
4 | Klasik eserlerin modern adaptasyonlarını karşılaştırabilecektir. |
5 | Edebiyatın güncel hayatla ilişkisini açıklayabilecektir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Ders tanıtımı + "Game of Thrones vs Ortaçağ İngiltere'si" - Edebiyat neden önemli? | Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Vikings dizisinden Beowulf'a - Eski İngiliz Dönemi'ne giriş | Uygulama Sunum (Hazırlık) Görüşme Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
3. Hafta | Beowulf ve Modern Kahramanlar (Marvel/DC bağlantıları) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
4. Hafta | King Arthur efsanesi ve popüler kültür (Merlin dizisi, Arthur filmleri) | Sunum (Hazırlık) Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama |
5. Hafta | Ortaçağ'da Günlük Yaşam + Chaucer'ın Canterbury Hikayeleri'nden seçmeler | Uygulama Sunum (Hazırlık) Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
6. Hafta | Robin Hood: Tarih mi Efsane mi? (Filmler ve gerçek hikaye) | Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Ara Sınav Hazırlığı + Netflix'teki Ortaçağ İngiltere'si | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Araştırma Uygulama Görüşme Diğer Faaliyetler Ders Saati |
9. Hafta | İngiltere'de Din ve Edebiyat + Kutsal Kitap'ın edebi etkisi | Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati |
10. Hafta | Aşk ve Romantizm: John Donne'dan Modern Aşk Şarkılarına | Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
11. Hafta | Christopher Marlowe: İlk Rock Star Şair | Ders Saati Görüşme Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Uygulama |
12. Hafta | Doctor Faustus ve Modern Faust Hikayeleri | Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Edmund Spenser ve Fairy Queen (Fantasy edebiyatın kökenleri) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme |
14. Hafta | Shakespeare: Pop Kültürün İlk Süper Starı | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sunum (Hazırlık) Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
PY3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 |
PY4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 |
PY5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 5 | 65 |
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 3 | 3 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 74 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |