Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları İÖZ203 İngilizce Zorunlu 3. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin İngilizce öğretiminin temel ilkelerini tanımalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri; İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamını açıklayabileceklerdir.
2 Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğretiminin amaç ve temel ilkelerini tanımlayabileceklerdir.
3 Bu dersin sonunda öğrenciler öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımalarını açıklayabileceklerdir.
4 Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlarını tartışabileceklerdir.
5 Öğrenciler öğrenme ve yabancı dil öğrenimindeki kuramları tanımlayabilecek ve bu kuramların pratik uygulamalarını gerçekleştirebileceklerdir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Türkiye’de örgün eğitimde İngilizce öğretimi, tarihçesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler
2. Hafta İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta İngilizce öğretiminin tarihçesi Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma
4. Hafta Yaklaşım yöntem ve teknik kavramları. Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
5. Hafta Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
6. Hafta Doğrudan Anlatım. İşitsel-Dilsel Yöntem Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma
7. Hafta Sessiz Yöntem ve Toplulukla Dil Öğretimi Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
8. Hafta Ara Sınav 1 Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
9. Hafta Telkin Yöntemi ve Tüm Bedensel Tepki Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme
10. Hafta Doğal Yaklaşım - İletişimsel Dil Öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma
11. Hafta Görev-odaklı Öğretim Yaklaşımı Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
12. Hafta İçerik-odaklı Yaklaşım Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
13. Hafta Sözcük-odaklı Yaklaşım Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Final Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY2 5 2 5 5 5
PY3 5 5 2 2 1
PY4 5 4 2 5 1
PY5 5 2 5 5 5
PY6 3 5 5 5 5
PY7 5 5 2 4 4
PY8 3 2 2 5 4
PY9 5 5 2 2 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Brown, D. H. (2000) Principles of Language Learning and Teaching. Pearson. Brown, H.D. (2014). Principles of Language Learning and Teaching (6th Edition). Pearson. Celce-Murcia, M. (2014). Teaching English as a Second or Foreign Language (4th Edition). USA: National Geographic Learning
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Araştırma 5 5 25
Uygulama 4 4 16
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 82
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0