Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | İÖZ203 | İngilizce | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ (Güz) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin İngilizce öğretiminin temel ilkelerini tanımalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri; İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamını açıklayabileceklerdir. |
2 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğretiminin amaç ve temel ilkelerini tanımlayabileceklerdir. |
3 | Bu dersin sonunda öğrenciler öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımalarını açıklayabileceklerdir. |
4 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlarını tartışabileceklerdir. |
5 | Öğrenciler öğrenme ve yabancı dil öğrenimindeki kuramları tanımlayabilecek ve bu kuramların pratik uygulamalarını gerçekleştirebileceklerdir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Türkiye’de örgün eğitimde İngilizce öğretimi, tarihçesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Ders Saati Uygulama |
3. Hafta | İngilizce öğretiminin tarihçesi | Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati |
4. Hafta | Yaklaşım yöntem ve teknik kavramları. | Araştırma Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
5. Hafta | Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Araştırma |
6. Hafta | Doğrudan Anlatım. İşitsel-Dilsel Yöntem | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Sessiz Yöntem ve Toplulukla Dil Öğretimi | Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
9. Hafta | Telkin Yöntemi ve Tüm Bedensel Tepki | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma Uygulama Görüşme |
10. Hafta | Doğal Yaklaşım - İletişimsel Dil Öğretimi | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
11. Hafta | Görev-odaklı Öğretim Yaklaşımı | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Ders Saati |
12. Hafta | İçerik-odaklı Yaklaşım | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
13. Hafta | Sözcük-odaklı Yaklaşım | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Ders Saati Uygulama Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Final | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 |
PY4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 1 |
PY5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 |
PY8 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 |
PY9 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 4 | 4 | 16 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 82 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |