| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Okullarda Rehberlik | MB404 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZDEMİR YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere rehberliğin tanımını, ilkelerini, hizmet alanlarını, türlerini, bireyi tanıma tekniklerini açıklama becerisi kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Rehberliğin tanımı, ilkeleri, amacı, yanlış anlayışlar, rehberlik- eğitim ilişkisi, meslek danışmanlığı yaklaşımları, gelişimsel yaklaşımlar, psikolojik danışma yaklaşımları, özel eğitimde rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Rehberliğin tanımını yapar ve tarihçesini açıklar. |
| 2 | Rehberliğin ilkelerini ve amacını açıklar. |
| 3 | Rehberlikte yanlış anlayışları açıklar. |
| 4 | Rehberliğin öğrenci kişilik hizmetlerindeki yeri ve önemini açıklar. |
| 5 | Rehberliğin eğitimle ilişkisini açıklar. |
| 6 | Meslek danışmanlığında yaklaşımları açıklar. |
| 7 | Rehberlikte gelişimsel yaklaşımları açıklar. |
| 8 | Psikolojik danışma yaklaşımlarını açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Eğitim Sürecinde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Rehberliğin Tarihsel Gelişimi ve Temelleri, Öğretim Hizmetleri ile Rehberlik Hizmetlerini Karşılaştırılması | |
| 3. Hafta | Rehberlik Modelleri ve İnsancıl Yaklaşım | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Rehberlik Hizmet Alanları | Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Eğitsel Rehberlik | Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Kişisel Rehberlik | Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Mesleki Danışma Kuramları | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Mesleki Danışma Kuramlarında Temel Kavramlar | |
| 9. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri: Test Teknikleri | Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Bireysel Tanıma Teknikleri: Test Dışı Teknikler | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Okullarda Karşılaşabileceğiniz Bazı Sorunlar | Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik1 | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik2 | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Rehberlikte Örgütlenme Sistemi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 |
| PY4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 |
| PY6 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 |
| PY7 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
| Uygulama | 4 | 3 | 12 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 78 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||