Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim ve Kaynaştırma | MB403 | İngilizce | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | uzaktan |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART (Güz) |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. |
2 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. |
3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. |
4 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. |
5 | Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. |
6 | Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. |
7 | Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar. |
8 | Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. -Özel gereksinimli çocukların yaygınlık oranlarına ilişkin bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim | Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme Araştırma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
3. Hafta | Üstün Zeka ve Özel Yetenekli Öğrenciler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görüşme Uygulama Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Araştırma |
4. Hafta | Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler | Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Öğrenme güçlükleri | Uygulama Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite (DEHB) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Araştırma Uygulama |
7. Hafta | Dil ve Konuşma Bozuklukları | Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati |
9. Hafta | İşitme yetersizlikleri | Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
10. Hafta | Görme yetersizlikleri | Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama |
11. Hafta | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler, çoklu yetersizlikler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Uygulama |
12. Hafta | Otizm Spectrum Bozukluğu (OSB) | Sunum (Hazırlık) Araştırma Görüşme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
13. Hafta | Özel Eğitimde Değerlendirme-Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı | Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 |
PY2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 |
PY7 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 79 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |