Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II MB402 İngilizce Zorunlu 8. Yarıyıl 2 + 6 5,0 15,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ, Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER, Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN, Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya HAMAMCI
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin dört yıllık lisans eğitimlerin boyunca edindikleri meslek bilgilerini çeşitli özel öğretim yöntemleriyle uygulamaya dönüştürme, bilgilerini aktarma imkanı sağlamaktır.
Dersin İçeriği Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleki yeterliklerini geliştirir
2 Kendi alanının ders programını anlayabilir, ders kitaplarını değerlendirir
3 Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirir
4 Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirir
5 Ölçme ve değerlendirme yapabilir
6 Yansıtma yapabilir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dönem içeriğinin tanıtılması Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
2. Hafta Ders planı hazırlama Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Yansıtma nedir? Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
4. Hafta Özel öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere dil öğretimi Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati
5. Hafta Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) Görüşme Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sunum (Hazırlık) Uygulama
6. Hafta Uluslararası dil olarak İngilizce öğretimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Araştırma Uygulama Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler
7. Hafta Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav 1 Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
9. Hafta Farklı ülkelerin eğitim sistemi modelleri Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Diğer Faaliyetler Ders Saati
10. Hafta Öğretmen inanç ve değerleri Uygulama Sunum (Hazırlık) Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Ders Saati Diğer Faaliyetler
11. Hafta Sınıf içi ders anlatımı (uygulama okulu) Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Öğrenci motivasyonu ve özerkliği Sunum (Hazırlık) Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) Diğer Faaliyetler Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati Araştırma
14. Hafta Gözlem ve Değerlendirmele Araştırma Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 5 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, recognizing, doing, and seeing. Routledge. McKay, S. L. (2002). Teaching English as an international language: Rethinking goals and perspectives. NY: OUP Richards, J. & Lockhart, C. (2012). Reflective Teaching In Second Language Classrooms. Tanner, R., & Green, C. (1998). Tasks for teacher education: a reflective approach. Addison Wesley Longman
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 12 3 36
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 5 25
Araştırma 10 10 100
Görüşme 2 2 4
Sunum (Hazırlık) 2 2 4
Uygulama 10 10 100
Diğer Faaliyetler 10 10 100
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 375
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 15,0