| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması II | MB402 | İngilizce | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 15,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ, Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER, Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN, Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya HAMAMCI |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin dört yıllık lisans eğitimlerin boyunca edindikleri meslek bilgilerini çeşitli özel öğretim yöntemleriyle uygulamaya dönüştürme, bilgilerini aktarma imkanı sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleki yeterliklerini geliştirir |
| 2 | Kendi alanının ders programını anlayabilir, ders kitaplarını değerlendirir |
| 3 | Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirir |
| 4 | Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirir |
| 5 | Ölçme ve değerlendirme yapabilir |
| 6 | Yansıtma yapabilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dönem içeriğinin tanıtılması | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Ders planı hazırlama | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama |
| 3. Hafta | Yansıtma nedir? | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | Özel öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere dil öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 6. Hafta | Uluslararası dil olarak İngilizce öğretimi | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 7. Hafta | Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) | Görüşme, Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | Uygulama, Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Farklı ülkelerin eğitim sistemi modelleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 10. Hafta | Öğretmen inanç ve değerleri | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Sınıf içi ders anlatımı (uygulama okulu) | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Öğrenci motivasyonu ve özerkliği | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Gözlem ve Değerlendirmele | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 12 | 3 | 36 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 5 | 25 |
| Araştırma | 10 | 10 | 100 | |
| Görüşme | 2 | 2 | 4 | |
| Sunum (Hazırlık) | 2 | 2 | 4 | |
| Uygulama | 10 | 10 | 100 | |
| Diğer Faaliyetler | 10 | 10 | 100 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Toplam İş Yükü | 375 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 15,0 | ||