Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I MB401 İngilizce Zorunlu 7. Yarıyıl 2 + 6 5,0 10,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN, Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ, Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN, Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya HAMAMCI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Serkan PADEM (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya HAMAMCI (Güz), Öğr. Gör. Samet TÜRER (Güz), Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı aday öğretmenlerin okul ortamında gözlemler yapmasını sağlamak, teori ve pratiği karşılaştırma imkanı vermek, öğretme ortamına eleştirel gözle bakmasını sağlamak, çeşitli uygulamalarla eğitim sistemine ve alana yönelik farkındalığı artırmaktır.
Dersin İçeriği Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini açıklar
2 Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenir ve uygular.
3 Sınıf ortamında gerçek uygulamaları gözlemler ve uygular.
4 Ders materyallerini değerlendirir, uyarlar ve uygular.
5 Sınıf yönetimi, güdüleme, dönüt verme yöntemlerini gözlemler ve kullanır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi Araştırma Ders Saati Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler
2. Hafta Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Uygulama okulunda ilk gün Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati Uygulama
4. Hafta Uygulama okulunda İngilizce bölümünü tanıma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati
5. Hafta Uygulama öğretmeni yıllık, ünite ve günlük planları inceleme Uygulama Sunum (Hazırlık) Görüşme Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
6. Hafta Ders süresince kullanılan metod ve tekniklerin gözlemi Ders Saati Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Ders akışı gözlemi (zamanlama, planlama, demokratik öğrenme ortamı sağlama vb.) Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ara Sınav 1 Uygulama Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Görüşme
9. Hafta Sınıf yönetimi Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati
10. Hafta Uygulama öğretmeninin ders başında, ders sırasında ve sonunda kullandığı dilsel ve bedensel mesajların gözlemlenmesi Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
11. Hafta Uygulama öğretmeninin ikili ve grup aktivitelerini nasıl organize ettiğini gözlemleme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Uygulama öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemleme + Gözlem Raporu 2 Uygulama Sunum (Hazırlık) Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati
13. Hafta Ders için kullanılan materyallerin (ders kitabı, fotokopi vb.) değerlendirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Ders Saati
14. Hafta Gözlem ve değerlendirmeler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 3 2 2 4 4
PY2 3 4 2 2 4
PY3 3 2 2 2 4
PY4 4 4 5 4 4
PY5 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5
PY7 3 5 2 5 5
PY8 3 4 2 4 4
PY9 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Brown, H. D., & Lee, H. (1994). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (Vol. 1, p. 994). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall Regents. Tanner, R. (1998). Tasks for Teacher Education: Course Book. Addison Wesley, Longman Limited Wajnryb, R. (1992). Classroom observation tasks: A resource book for language teachers and trainers. Cambridge University Press Parrott, M. (1993). Tasks for language teachers. Ernst Klett Sprachen. Watkins, P. (2005). Learning to teach English. Delta Publishing. England, Delta Publishing Richards, J. C., & Lockhart, C. (1994). Reflective teaching in second language classrooms. Cambridge University Press.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 2 26
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 13 6 78
Uygulama 14 6 84
Diğer Faaliyetler 13 2 26
Sınavlar
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 13 2 26
Toplam İş Yükü 241
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 10,0