| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması I | MB401 | İngilizce | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 10,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN, Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ, Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN, Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya HAMAMCI |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Serkan PADEM (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya HAMAMCI (Güz), Öğr. Gör. Samet TÜRER (Güz), Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı aday öğretmenlerin okul ortamında gözlemler yapmasını sağlamak, teori ve pratiği karşılaştırma imkanı vermek, öğretme ortamına eleştirel gözle bakmasını sağlamak, çeşitli uygulamalarla eğitim sistemine ve alana yönelik farkındalığı artırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini açıklar |
| 2 | Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenir ve uygular. |
| 3 | Sınıf ortamında gerçek uygulamaları gözlemler ve uygular. |
| 4 | Ders materyallerini değerlendirir, uyarlar ve uygular. |
| 5 | Sınıf yönetimi, güdüleme, dönüt verme yöntemlerini gözlemler ve kullanır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtma | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Uygulama okulunda ilk gün | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 4. Hafta | Uygulama okulunda İngilizce bölümünü tanıma | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Uygulama öğretmeni yıllık, ünite ve günlük planları inceleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 6. Hafta | Ders süresince kullanılan metod ve tekniklerin gözlemi | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Ders akışı gözlemi (zamanlama, planlama, demokratik öğrenme ortamı sağlama vb.) | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 9. Hafta | Sınıf yönetimi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Uygulama öğretmeninin ders başında, ders sırasında ve sonunda kullandığı dilsel ve bedensel mesajların gözlemlenmesi | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Uygulama öğretmeninin ikili ve grup aktivitelerini nasıl organize ettiğini gözlemleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 12. Hafta | Uygulama öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemleme + Gözlem Raporu 2 | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Ders için kullanılan materyallerin (ders kitabı, fotokopi vb.) değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Gözlem ve değerlendirmeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 |
| PY3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13 | 6 | 78 |
| Uygulama | 14 | 6 | 84 | |
| Diğer Faaliyetler | 13 | 2 | 26 | |
|
Sınavlar |
Final | 1 | 1 | 1 |
| Sınıf İçi Etkinlik | 13 | 2 | 26 | |
| Toplam İş Yükü | 241 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||