Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama | İNÖ402 | İngilizce | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme kavramlarını öğrencilere tanıtmak ve öğretmen adayı öğrencilerinin bugün kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını kullanma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Dil becerileri öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri; dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri; sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri; çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenciler sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme temel kavram, ilke ve kurgularını tanımlayabileceklerdir. |
2 | Öğrenciler farklı testler ve sınama biçimlerini tanımlayabilecek, geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri hazırlayabilecek; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerini geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir. |
3 | Öğrenciler farklı yaş grupları, dil düzeyleri ve öğrenme biçemleri için dil testleri oluşturabileceklerdir. |
4 | Öğrenciler okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime ve dilbilgisini test etmek için ayrık ve bütüncül biçimde sınav hazırlama tekniklerini; betimlemeli çıkarımsal istatistik hesaplamalarını ve sınav tasarımının altında yatan ilkelerini anlayacak ve tanımlayabileceklerdir. |
5 | Öğrenciler test kurgulama aşamalarını, madde analizi ve test puanlarının yorumlanmasını, ölçünleştirilmiş testlerin değerlendirilmesini ve öğretmen tarafından hazırlanan dil sınavlarının geri etkilerini tanımlayabileceklerdir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Test nedir? Ölçme ve Öğretim. Yabancı Dil Ölçme Biçimlerine Yaklaşımlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
2. Hafta | Yabancı dilde sınav hazırlama ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Görüşme Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati Uygulama |
3. Hafta | Dil Sınavları Hazırlama. Sınav türleri ve özellikleri. Notlandırma ve dönüt verme | Uygulama Sunum (Hazırlık) Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
4. Hafta | Standart Ölçme. Sınav türleri. Çoktan Seçmeli Test Hazırlama.Madde Analizi | Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ders Saati Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Standart Sapma. Aritmetik Ortalama. Menzil. Varyans | Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
6. Hafta | Dinleme ve Konuşma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi | Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
7. Hafta | Okuma ve Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi | Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Araştırma |
9. Hafta | Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Not verme ve Değerlendirme. Not vermenin Felsefesi. Kurumsal Beklentiler ve Sınırlılıklar | Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
11. Hafta | Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). | Görüşme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sunum (Hazırlık) Araştırma Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Uygulama Sunum (Hazırlık) Görüşme |
14. Hafta | Final | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Uygulama Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 | |
Diğer Faaliyetler | 4 | 4 | 16 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 107 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |