Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme | İNÖ401 | İngilizce | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER (Güz) |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının İngilizce öğretimi için içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi konularında bilgi ve becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örn.: İngilizce öğretiminde içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki; ders içeriği ve gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, İngilizce öğretmeni adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; İngilizce içerik ve gereç değerlendirmesi, İngilizce ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve içerik ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkelerini tanımlayabileceklerdir. |
2 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşleri tartışabileceklerdir. |
3 | Bu dersin sonunda öğrenciler dil öğretimi için gereç uyarlayabilip geliştirebileceklerdir. |
4 | Bu dersin sonunda öğrenciler kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlayabileceklerdir. |
5 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce içerik ve gereçleri değerlendirebileceklerdir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri | Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
2. Hafta | İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki. | Uygulama Sunum (Hazırlık) Görüşme Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
3. Hafta | Ders içeriği geliştirme ve ders araç-gereçlerinin seçimi ile ilgili ilkeler. | Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Araştırma Ders Saati |
4. Hafta | İletişimsel etkileşim ve dil kullanımı | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati Uygulama |
5. Hafta | Bütünce temelli otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler | Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Ders Saati |
6. Hafta | Genel dil öğretimi için araç ve gereçlerin uyarlanması | Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Genel dil öğretimi için araç ve gereçlerin geliştirilmesi | Diğer Faaliyetler Araştırma Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Video ve Podcast | Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
10. Hafta | Öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlama | Uygulama Görüşme Diğer Faaliyetler Araştırma Sunum (Hazırlık) Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Ders içeriklerini uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları | Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
12. Hafta | Dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme ölçütleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati |
13. Hafta | İngilizce ders içeriklerinin değerlendirilmesi | Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
14. Hafta | Final | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 |
PY2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 |
PY3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PY4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Araştırma | 4 | 3 | 12 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 78 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |