Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları GK401 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 1 + 2 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN, Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN, Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya HAMAMCI (Güz), Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN (Güz)
Dersin Amacı Topluma hizmet uygulamalarını tanımak ve bu konuyla ilgili sosyal bilgiler programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak; diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilenmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir.
Dersin İçeriği Topluma hizmet uygulamalarını tanımak ve bu konuyla ilgili sosyal bilgiler programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak; diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilenmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrama
2 Toplumsal sorunları tartışır
3 Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirir.
4 Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar
5 Topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir
6 Projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında etkili iletişim kurar.
7 Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır
8 Okul ve sosyal çevreyi ilişkilendirir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Topluma hizmet uygulamalarının önemi Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
4. Hafta Toplumun güncel sorunları için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler hazırlama Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler
5. Hafta Günümüzde topluma hizmet uygulamaları Uygulama, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler
7. Hafta Panel, Konferans, Kongre, Sempozyum Gibi Bilimsel Etkinliklere İzleyici, Konuşmacı ya da Düzenleyici Olarak Katılmanın Önemi Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav 1 Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Araştırma
10. Hafta Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
11. Hafta Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak toplumsal bir projede yer almaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak yer aldıkları toplumsal projeleri paylaşmaları Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Araştırma
13. Hafta Proje bilgisi: Raporlaştırma hakkında genel bilgilendirme Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Proje Değerlendirmeleri Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8
PY1 3 2 2 4 4 5 2 5
PY2 3 2 2 4 4 3 5 5
PY3 5 5 5 5 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5 5 5 5 5
PY5 5 2 2 2 4 3 2 2
PY6 5 5 5 5 5 5 2 5
PY7 5 4 5 4 4 5 2 2
PY8 5 2 2 4 4 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5 5 2 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. 2. Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara 3. Aksoy, B., Çetin, T., 4. Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları (2008).
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 6 1 6
Araştırma 3 1 3
Uygulama 13 2 26
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 76
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0