Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sözlü İletişim Becerileri 1 İÖZ107 İngilizce Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN (Güz)
Dersin Amacı Resmi olan ya da olmayan bir ortamda, doğaçlama düşünceleri ve fikirleri iletmek ve belirli bir konu hakkındaki bilgileri paylaşmak.
Dersin İçeriği Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler bilgi paylaşır ve sözlü olarak doğaçlama fikirler üretir
2 Öğrenciler kalabalığın önünde İngilizce konuşma korkusunun üstesinden gelir
3 Öğrenciler yeni fikirleri formüle etmek için ilginç gerçekleri, alıntıları ve çok kaynaklı metinleri özümser ve uygularlar
4 Öğrenciler genişletilmiş iletişimsel görevler edinirler ve bu görevleri gerçek dünyada kullanma hedefiyle aktif bir rol sergilerler
5 Akıcılık ve genel iletişimi iyileştirmek için telaffuz ve tonlamanın yanı sıra dilbilgisel yapıların kullanım becerilerini geliştirirler
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Ders içeriğiyle ilgili bilgi, tanışma etkinlikleri Görüşme, Diğer Faaliyetler
2. Hafta Hızlı Tanışma Etkinliği Görüşme, Diğer Faaliyetler
3. Hafta Dil becerilerimizi nasıl geliştiririz? Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma
4. Hafta Üniversitedeki yıllarımızı nasıl verimli geçiririz? Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
5. Hafta 4-3-2 tekniğiyle bir konuyu farklı şekillerde anlatmak Araştırma, Görüşme, Uygulama
6. Hafta Şeytanın Avukatı Etkinliğiyle Münazaraya Hazırlık Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Serbest Tartışma ile Sınava Hazırlık Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
8. Hafta Ara Sınav 1
9. Hafta Tartışmalarda Kullanılması Gereken Dil Kalıpları Uygulama, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Münazaralarda İkna Edici Dil Kalıplarının Kullanımı Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Münazara Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Münazara Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
13. Hafta Sence Hangisi? Serbest Konuşma Etkinliği Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme
14. Hafta Telaffuz pekiştirmek için Şiir Okuma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 4 5 3 4 4
PY4 4 5 3 4 4
PY5 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • British Council: Teaching English. https://www.teachingenglish.org.uk; Maley, Alan and Alan Duff. Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. 3rd Edition. Cambridge University Press 2005; Voice of America: https://learningenglish.voanews.com
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN GRUP 1 Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN GRUP 1 Ödev 10,00
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN GRUP 1 Sunum 50,00
Toplam 100,00
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN GRUP 2 Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN GRUP 2 Ödev 10,00
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN GRUP 2 Sunum 50,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 2 26
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 4 2,7 10,8
Araştırma 4 2,55 10,2
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0