| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sözlü İletişim Becerileri 1 | İÖZ107 | İngilizce | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN (Güz) |
| Dersin Amacı | Resmi olan ya da olmayan bir ortamda, doğaçlama düşünceleri ve fikirleri iletmek ve belirli bir konu hakkındaki bilgileri paylaşmak. |
| Dersin İçeriği | Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler bilgi paylaşır ve sözlü olarak doğaçlama fikirler üretir |
| 2 | Öğrenciler kalabalığın önünde İngilizce konuşma korkusunun üstesinden gelir |
| 3 | Öğrenciler yeni fikirleri formüle etmek için ilginç gerçekleri, alıntıları ve çok kaynaklı metinleri özümser ve uygularlar |
| 4 | Öğrenciler genişletilmiş iletişimsel görevler edinirler ve bu görevleri gerçek dünyada kullanma hedefiyle aktif bir rol sergilerler |
| 5 | Akıcılık ve genel iletişimi iyileştirmek için telaffuz ve tonlamanın yanı sıra dilbilgisel yapıların kullanım becerilerini geliştirirler |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders içeriğiyle ilgili bilgi, tanışma etkinlikleri | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Hızlı Tanışma Etkinliği | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Dil becerilerimizi nasıl geliştiririz? | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 4. Hafta | Üniversitedeki yıllarımızı nasıl verimli geçiririz? | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 5. Hafta | 4-3-2 tekniğiyle bir konuyu farklı şekillerde anlatmak | Araştırma, Görüşme, Uygulama |
| 6. Hafta | Şeytanın Avukatı Etkinliğiyle Münazaraya Hazırlık | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Serbest Tartışma ile Sınava Hazırlık | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | |
| 9. Hafta | Tartışmalarda Kullanılması Gereken Dil Kalıpları | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Münazaralarda İkna Edici Dil Kalıplarının Kullanımı | Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Münazara | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Münazara | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 13. Hafta | Sence Hangisi? Serbest Konuşma Etkinliği | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Telaffuz pekiştirmek için Şiir Okuma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN | GRUP 1 | Vize | 40,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN | GRUP 1 | Ödev | 10,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN | GRUP 1 | Sunum | 50,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN | GRUP 2 | Vize | 40,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN | GRUP 2 | Ödev | 10,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN | GRUP 2 | Sunum | 50,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 4 | 2,7 | 10,8 |
| Araştırma | 4 | 2,55 | 10,2 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||