Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü İletişim Becerileri 1 | İÖZ107 | İngilizce | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN (Güz) |
Dersin Amacı | Resmi olan ya da olmayan bir ortamda, doğaçlama düşünceleri ve fikirleri iletmek ve belirli bir konu hakkındaki bilgileri paylaşmak. |
Dersin İçeriği | Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenciler bilgi paylaşır ve sözlü olarak doğaçlama fikirler üretir |
2 | Öğrenciler kalabalığın önünde İngilizce konuşma korkusunun üstesinden gelir |
3 | Öğrenciler yeni fikirleri formüle etmek için ilginç gerçekleri, alıntıları ve çok kaynaklı metinleri özümser ve uygularlar |
4 | Öğrenciler genişletilmiş iletişimsel görevler edinirler ve bu görevleri gerçek dünyada kullanma hedefiyle aktif bir rol sergilerler |
5 | Akıcılık ve genel iletişimi iyileştirmek için telaffuz ve tonlamanın yanı sıra dilbilgisel yapıların kullanım becerilerini geliştirirler |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Ders içeriğiyle ilgili bilgi, tanışma etkinlikleri | Görüşme Ders Saati Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Hızlı Tanışma Etkinliği | Görüşme Diğer Faaliyetler Ders Saati |
3. Hafta | Dil becerilerimizi nasıl geliştiririz? | Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
4. Hafta | Üniversitedeki yıllarımızı nasıl verimli geçiririz? | Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
5. Hafta | 4-3-2 tekniğiyle bir konuyu farklı şekillerde anlatmak | Ders Saati Görüşme Araştırma Uygulama |
6. Hafta | Şeytanın Avukatı Etkinliğiyle Münazaraya Hazırlık | Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görüşme Ders Saati |
7. Hafta | Serbest Tartışma ile Sınava Hazırlık | Görüşme Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Tartışmalarda Kullanılması Gereken Dil Kalıpları | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama |
10. Hafta | Münazaralarda İkna Edici Dil Kalıplarının Kullanımı | Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Münazara | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati Uygulama Araştırma |
12. Hafta | Münazara | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Sence Hangisi? Serbest Konuşma Etkinliği | Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati |
14. Hafta | Telaffuz pekiştirmek için Şiir Okuma | Diğer Faaliyetler Ders Saati Görüşme Araştırma Uygulama Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
PY4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 4 | 2,7 | 10,8 |
Araştırma | 4 | 2,55 | 10,2 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |