Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yazma Becerileri 1 İÖZ105 İngilizce Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER (Güz)
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin cümle, paragraf ve kompozisyon düzeyinde kompozisyon becerileri kazanmalarını sağlamak için yazmanın temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda yazılı metinlerde sözcük ve cümle çeşitliliği üzerinde durarak, öğrencilerin kelime dağarcığını artırmalarını ve akıcı bir stil geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri; paragraf analizi; paragraf planının çıkarılması; gösterim, betimeleme, anlatım. Kompozisyon teknik özellikleri; kompozisyon analizi; kompozisyon planının çıkarılması. İyi organize edilmiş tutarlı kompozisyonlar oluşturmak: gösterim, betimleme, anlatım. Dilbilgisi çalışmaları. Sözcük çalışmaları. Akran değerlendirmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Yazma işleminin adımlarını kullanır: ön yazma, anahatlama, taslak hazırlama, gözden geçirme ve düzenleme.
2 Karmaşık ve bileşik cümle yapılarını kullanır.
3 Farklı kompozisyon türlerini birbirinden ayırır
4 Anlatım, açıklama ve anlatım gibi çeşitli retorik modlarda paragraflar ve kompozisyonlar yazar.
5 İçerik, organizasyon, kelime seçimi, dilbilgisi, yazım denetimi ve noktalama işaretlerini iyileştirmek için metinleri gözden geçirir ve düzenler
6 Araştırma ve dokümantasyon dahil olmak üzere yazma sürecinde bilgisayar teknolojilerini kullanır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Giriş. Akademik yazmanın özellikleri Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
2. Hafta Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
3. Hafta Fikir oluşturma, ön- yazma ve düzenleme
4. Hafta Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılık Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Açıklayıcı, betimleyici , anlatısal paragraflar yazma Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
6. Hafta Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuç Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri. Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama
8. Hafta Ara Sınav 1
9. Hafta Betimleyici kompozisyon. İnsanları betimleme. Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Betimleyici kompozisyon. Yerleri betimleme. Görüşme, Araştırma, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
11. Hafta Akran geri bildirimi .Farklı sözcük ve yapılarla anlatım, hata analizi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma
12. Hafta Anlatısal kompozisyon Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme
13. Hafta Dilbilgisi ve yapı alıştırmaları Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 5 2 5 5 1 5
PY2 3 2 5 5 5 5
PY3 5 5 5 2 0 5
PY4 5 2 5 5 5 5
PY5 5 2 2 2 5 5
PY6 5 2 5 5 5 1
PY7 5 2 5 5 5 5
PY8 1 2 2 2 1 1
PY9 3 2 5 5 5 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Smalley, R. L., Ruetten, M. K. & Kozyrev, J. R. (2000). Refining Composition Skills. (5th Ed.). Heinle & Heinle Publishers, Boston Meyers, A. (2005). Gateways to Academic Writing: Effective Sentences, Paragraphs, and Essay. Newyork: Pearson Education, Inc. Bailey, S. (2017). Academic Writing A Handbook for International Students. 5th Edition. Routledge. Evans, V. (1998). Successful writing: proficiency. Express Publishing.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Araştırma 2 4 8
Uygulama 1 2 2
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 52
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0