| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yazma Becerileri 1 | İÖZ105 | İngilizce | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin cümle, paragraf ve kompozisyon düzeyinde kompozisyon becerileri kazanmalarını sağlamak için yazmanın temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda yazılı metinlerde sözcük ve cümle çeşitliliği üzerinde durarak, öğrencilerin kelime dağarcığını artırmalarını ve akıcı bir stil geliştirmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri; paragraf analizi; paragraf planının çıkarılması; gösterim, betimeleme, anlatım. Kompozisyon teknik özellikleri; kompozisyon analizi; kompozisyon planının çıkarılması. İyi organize edilmiş tutarlı kompozisyonlar oluşturmak: gösterim, betimleme, anlatım. Dilbilgisi çalışmaları. Sözcük çalışmaları. Akran değerlendirmesi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yazma işleminin adımlarını kullanır: ön yazma, anahatlama, taslak hazırlama, gözden geçirme ve düzenleme. |
| 2 | Karmaşık ve bileşik cümle yapılarını kullanır. |
| 3 | Farklı kompozisyon türlerini birbirinden ayırır |
| 4 | Anlatım, açıklama ve anlatım gibi çeşitli retorik modlarda paragraflar ve kompozisyonlar yazar. |
| 5 | İçerik, organizasyon, kelime seçimi, dilbilgisi, yazım denetimi ve noktalama işaretlerini iyileştirmek için metinleri gözden geçirir ve düzenler |
| 6 | Araştırma ve dokümantasyon dahil olmak üzere yazma sürecinde bilgisayar teknolojilerini kullanır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş. Akademik yazmanın özellikleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 3. Hafta | Fikir oluşturma, ön- yazma ve düzenleme | |
| 4. Hafta | Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılık | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Açıklayıcı, betimleyici , anlatısal paragraflar yazma | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuç | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri. | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | |
| 9. Hafta | Betimleyici kompozisyon. İnsanları betimleme. | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Betimleyici kompozisyon. Yerleri betimleme. | Görüşme, Araştırma, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Akran geri bildirimi .Farklı sözcük ve yapılarla anlatım, hata analizi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 12. Hafta | Anlatısal kompozisyon | Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Dilbilgisi ve yapı alıştırmaları | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 |
| PY2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 0 | 5 |
| PY4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 1 |
| PY7 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
| PY9 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 2 | 4 | 8 |
| Uygulama | 1 | 2 | 2 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 52 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||