| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Mesleğine Giriş | MBZ101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ender KAZAK |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Engin ASLANARGUN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Öğrencilere, öğretmenlik mesleğinin özelliklerini ve ilkelerini, okul ve sınıf ortamını, öğretmenlik biçemlerini ve etkili öğretmenlerin özelliklerini; eğitimdeki alternatif bakış açılarını, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi ve tarihi temellerini, Türk eğitim sisteminin genel özelliklerini kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri; sınıf ve okul ortamı; öğretmenlik biçemleri ve etkili öğretmenlerin özellikleri; eğitimde değişik bakış açıları; eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi ve tarihi temelleri; Türk Eğitim Sistemi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini ve ilkelerini, okul ve sınıf ortamını, öğretmenlik biçemlerini ve etkili öğretmenlerin özelliklerini bilir |
| 2 | Eğitimdeki alternatif bakış açılarını, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi ve tarihi temellerini, Türk eğitim sisteminin genel özelliklerini açıklayabilecek ve aralarındaki ilişkileri yorumlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Eğitimle ilgili temel kavramlar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 2. Hafta | Eğitimin tarihsel temelleri | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 3. Hafta | Eğitimin felsefi temelleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 4. Hafta | Eğitimin toplumsal temelleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Araştırma |
| 5. Hafta | Ara Sınav Haftası | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 6. Hafta | Eğitimin psikolojik temelleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Eğitimin Ekonomik temelleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Uygulama |
| 8. Hafta | Eğitimin teknolojik temelleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 9. Hafta | Ara Sınav Haftası | |
| 10. Hafta | Eğitimin yönetsel temelleri | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Eğitimin denetimsel temelleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Meslek ve öğretmenlik | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| 13. Hafta | Eğitimin hukuksal temelleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Tüm Ünitelerin Genel Tekrarı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 |
| PY2 | 2 | 2 |
| PY3 | 5 | 5 |
| PY4 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 4 | 20 |
| Araştırma | 3 | 2 | 6 | |
| Görüşme | 3 | 2 | 6 | |
| Sunum (Hazırlık) | 3 | 2 | 6 | |
| Uygulama | 2 | 2 | 4 | |
| Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |
| Toplam İş Yükü | 74 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||