Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Okuma Becerileri 2 | İÖZ104 | İngilizce | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı edebi türler arasındaki geçişkenliği kavramalarını sağlamak, drama ve şiir analizi becerilerini geliştirmek ve novella gibi daha uzun metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, metinlerarası ilişkileri keşfederek daha kapsamlı bir edebi anlayış geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği | Drama metinlerinin sahne ve performans odaklı analizi Şiir dilinin incelenmesi ve şiirsel teknikler Novella formatının kısa hikaye ve romandan farkları Türler arası etkileşim ve metinlerarası ilişkiler İleri düzey edebi analiz teknikleri Karşılaştırmalı metin çözümlemeleri |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Farklı edebi türlerin özelliklerini ayırt edebilecek ve aralarındaki ilişkileri açıklayabilecek |
2 | Drama metinlerini performans boyutuyla değerlendirebilecek |
3 | Şiirsel teknikleri ve imge sistemlerini analiz edebilecek |
4 | Metinlerarası ilişkileri tespit edip yorumlayabilecek |
5 | Karşılaştırmalı metin analizi yapabilecek |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Dönem tanıtımı, türler arası geçişkenlik kavramı, şiir-drama-novella ilişkileri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme |
2. Hafta | "The Love Song of J. Alfred Prufrock" | Odak: Modernist şiir, dramatik monolog | Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Tennessee Williams - "The Glass Menagerie" (Seçili sahneler) | Odak: Sahne direktifleri, sembolik aksesuar | Diğer Faaliyetler Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme |
4. Hafta | Sylvia Plath - "Lady Lazarus" ve "Daddy" | Odak: Konfesyonel şiir, metafor sistemleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama |
5. Hafta | Samuel Beckett - "Krapp's Last Tape" | Odak: Absürd tiyatro, monodram | Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
6. Hafta | Robert Frost - "The Road Not Taken" ve "Mending Wall" | Odak: Pastoral şiir, anlatı şiiri | Uygulama Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
7. Hafta | Allen Ginsberg - "Howl" | Odak: Beat şiiri, sosyal eleştiri, şiirsel manifesto | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati Uygulama Araştırma Sunum (Hazırlık) |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Ders Saati |
9. Hafta | Joseph Conrad - "Heart of Darkness" (Novella - Bölüm 1) | Odak: Çerçeve anlatı, kolonyal söylem | Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Araştırma |
10. Hafta | Joseph Conrad - "Heart of Darkness" (Novella - Bölüm 2-3) | Odak: Sembolik yolculuk, karanlık-aydınlık imgesi | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Harold Pinter - "The Dumb Waiter" | Odak: Tehdit komedisi, alt metin | Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
12. Hafta | Maya Angelou - "Still I Rise" ve Langston Hughes - "The Negro Speaks of Rivers" | Odak: Kimlik şiiri | Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
13. Hafta | George Orwell - "Animal Farm" (Novella - İlk yarı) | Odak: Alegorik anlatı, politik hiciv | Uygulama Görüşme Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | George Orwell - "Animal Farm" (Novella - İkinci yarı) | Odak: Distopya, propaganda dili | Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 |
PY4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 |
PY5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 |
PY8 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 |
PY9 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 6 | 12 |
Araştırma | 2 | 2 | 4 | |
Görüşme | 2 | 4 | 8 | |
Diğer Faaliyetler | 3 | 3 | 9 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Uygulama DS | 1 | 1 | 1 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 76 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |