Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Dili II | GKZ104 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Nilgün BÜYÜKER GÜNGÖR |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Yazma metotlarını kullanmak |
Dersin İçeriği | Akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma uygulamaları. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bazı edebi türlerde yazı yazar. |
2 | Eleştiri yazar |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Akademik dil ve yazının özellikleri | Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
2. Hafta | Akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Nesnel ve öznel anlatım | Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Ders Saati |
4. Hafta | Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
5. Hafta | Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.) | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | İddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma) | Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Ders Saati Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri | Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) |
9. Hafta | Rapor yazmanın basamakları | Araştırma Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
10. Hafta | Açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma) | Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Uygulama Araştırma Görüşme |
11. Hafta | Açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma) | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Ders Saati |
12. Hafta | Açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma) | Uygulama Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
13. Hafta | Açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma) | Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Araştırma |
14. Hafta | Final | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama Sunum (Hazırlık) Araştırma |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
---|---|---|
PY1 | 1 | 1 |
PY2 | 3 | 5 |
PY3 | 3 | 2 |
PY4 | 5 | 5 |
PY5 | 3 | 5 |
PY6 | 5 | 2 |
PY7 | 5 | 5 |
PY8 | 3 | 2 |
PY9 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 5 | 65 |
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 4 | 4 | 16 | |
Diğer Faaliyetler | 5 | 5 | 25 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 133 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |