Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Felsefesi | MBZ106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin öneminin farkında olmak. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, temel felsefi kavramlar, Temel Felsefi Ekoller, Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji), Eğitim ve Felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, Realizm ve eğitim, Pragmatizm ve eğitim, Varoluşçuluk ve eğitim, Eğitim Akımları (Esasicilik, Daimicilik, İlerlemecilik, Yeniden kurmacılık) oluşturmaktadır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenci felsefi kavramları açıklar |
2 | Eğitim felsefesinin temel sorunlarını tartışır |
3 | Eğitim felsefesinin bilimsel yaklaşımını eğitim konularına uygular |
4 | Analitik ve kavramsal düşünceyi açıklar |
5 | Ülke ve dünya sorunlarını yorumlar |
6 | Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımları önerir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Tanışma, dersin haftalık planı ve işlenişi hakkında bilgi | Görüşme Ders Saati Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Felsefenin tanımı ve alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık) | Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Felsefe ve eğitim ilişkisi, eğitim felsefesi ( Eğitimin hedefi, ders programı, yöntembilim, öğretmen ve öğrenciler, felsefenin eğitime katkıları) | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (İdealizm) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati |
5. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Realizm) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati |
6. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Naturalizm) | Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati |
7. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Pragmatizm) | Görüşme Uygulama Ders Saati Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme |
9. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Varoluşçuluk, Liberalizm, Materyalizm, Pozitivizm, Postmodernizm | Uygulama Ders Saati Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme |
10. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (İlerlemecilik) | Uygulama Sunum (Hazırlık) Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati |
11. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (Daimicilik-Esasicilik) | Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Görüşme Uygulama Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (Yeniden Kurmacılık, Politeknik) | Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Türk Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Değerlendirme | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 3 | 4 | 12 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 78 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |