| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Psikolojisi | MBZ108 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek. |
| Dersin İçeriği | Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrar. |
| 2 | Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar. |
| 3 | Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrar. |
| 4 | Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklar. |
| 5 | Sosyal ve dil gelişimini kavrar. |
| 6 | Öğrenmenin tanımını kavrar ve öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklar. |
| 7 | Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrar. |
| 8 | Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezler. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 2. Hafta | Bedensel gelişim | Uygulama, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Duygusal gelişim | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 4. Hafta | Kişilik gelişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 5. Hafta | Sosyal ve dilsel gelişim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Uygulama, Görüşme |
| 6. Hafta | Gelişimle ilgili kuramlar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 7. Hafta | Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar. | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 9. Hafta | Davranışçı kuramlar | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Sosyal öğrenme yaklaşımı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Bilişsel kuramlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 13. Hafta | Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
| PY4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 |
| PY9 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
| Uygulama | 5 | 3 | 15 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 81 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||