Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi MBZ108 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Mustafa TEKKE
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek.
Dersin İçeriği Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrar.
2 Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar.
3 Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrar.
4 Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklar.
5 Sosyal ve dil gelişimini kavrar.
6 Öğrenmenin tanımını kavrar ve öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklar.
7 Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrar.
8 Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezler.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
2. Hafta Bedensel gelişim Uygulama, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
3. Hafta Duygusal gelişim Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma
4. Hafta Kişilik gelişimi Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
5. Hafta Sosyal ve dilsel gelişim Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Uygulama, Görüşme
6. Hafta Gelişimle ilgili kuramlar Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
7. Hafta Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar. Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme
8. Hafta Ara Sınav 1 Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
9. Hafta Davranışçı kuramlar Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler
10. Hafta Sosyal öğrenme yaklaşımı Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Bilişsel kuramlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
13. Hafta Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8
PY1 5 2 5 2 5 5 2 5
PY2 5 5 2 5 5 5 2 5
PY3 5 5 5 5 5 5 2 5
PY4 5 2 5 2 5 5 5 5
PY5 5 5 2 5 5 5 2 5
PY6 5 5 5 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5 5 2 5
PY8 5 5 5 5 1 5 2 2
PY9 5 2 2 2 1 5 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Eğitim Psikolojisi, Editör:M. Engin Deniz, 2014, Maya Akademi Eğitim Psikolojisi, Hasan Bacanlı, 2014, PegemA Akademi Yeşilyaprak, Binnur (Ed.) (2006). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi. Schunk, D. H. (2011) (Çev.) Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Araştırma 5 5 25
Uygulama 5 3 15
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 81
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0