Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü İletişim Becerileri 2 | İÖZ108 | İngilizce | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | İletişim odaklı konuşma yoluyla, öğrenciler kendi sözcük dağarcıklarını, telaffuz ve tonlamalarını geliştirir, iletişim kurmada daha rahat ve etkili olurlar. |
Dersin İçeriği | İleri düzeyde sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; röportajlar, sunumlar ve tartışmalar gibi sözel etkinlikler yoluyla duygu ve düşüncelerini uygun bir biçimde ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; duyduğunu anlamaya yönelik tekniklerin ve stratejilerin tanıtılması ve uygulanması yoluyla ileri düzeyde konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenciler bilgiyi paylaşacak ve sözlü olarak doğaçlama fikir üretebilecekler. |
2 | Öğrenciler bir kalabalığın önünde İngilizce konuşma korkusunun üstesinden gelebilecekler. |
3 | Öğrenciler yeni fikirleri ve bu fikirleri formüle etmek için ilginç gerçekleri, alıntıları ve çok kaynaklı metinleri anlar, özümser ve uygulayabilir. |
4 | Öğrenciler genişletilmiş iletişimsel görevler edinirler ve bu görevleri gerçek dünyada kullanma hedefiyle aktif bir rol sergilerler. |
5 | Akıcılık ve genel iletişimi iyileştirmek için telaffuz ve tonlamanın yanı sıra dilbilgisel yapıların kullanım becerilerini geliştirirler. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | İntikam ve affetme üzerine tartışma | Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
2. Hafta | Hayvanlar ve insan hakları üzerine tartışma | Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Yeme Ahlakı Tartışması | Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Uygulama Ders Saati |
4. Hafta | Hayvan ve insan hakları konusunda Lincoln Douglas iddia çürütmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Görüşme Araştırma Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Uzay üzerine tartışma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati Araştırma |
6. Hafta | Açıklanamayan ve korkutucu olgular üzerine tartışma | Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma |
7. Hafta | Açıklanamayan ve korkutucu olgular üzerine tartışmaya devam | Uygulama Diğer Faaliyetler Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Diğer Faaliyetler Görüşme Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
9. Hafta | Gizemli cinayet oyun etkinliği | Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Tasarımcı bebekler ve gen manipülasyonu üzerine tartışma | Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
11. Hafta | Yaşam ve ölüm (hak mı değil mi?) üzerine tartışma | Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
12. Hafta | Yaşam ve ölüm (hak mı değil mi?) üzerine tartışmaya devam | Görüşme Sunum (Hazırlık) Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
13. Hafta | Narsizism ve kibir üzerine tartışma | Araştırma Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Ders Saati Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 |
PY4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 |
PY7 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 |
PY9 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 81 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |