Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sözlü İletişim Becerileri 2 İÖZ108 İngilizce Zorunlu 2. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı İletişim odaklı konuşma yoluyla, öğrenciler kendi sözcük dağarcıklarını, telaffuz ve tonlamalarını geliştirir, iletişim kurmada daha rahat ve etkili olurlar.
Dersin İçeriği İleri düzeyde sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; röportajlar, sunumlar ve tartışmalar gibi sözel etkinlikler yoluyla duygu ve düşüncelerini uygun bir biçimde ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; duyduğunu anlamaya yönelik tekniklerin ve stratejilerin tanıtılması ve uygulanması yoluyla ileri düzeyde konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler bilgiyi paylaşacak ve sözlü olarak doğaçlama fikir üretebilecekler.
2 Öğrenciler bir kalabalığın önünde İngilizce konuşma korkusunun üstesinden gelebilecekler.
3 Öğrenciler yeni fikirleri ve bu fikirleri formüle etmek için ilginç gerçekleri, alıntıları ve çok kaynaklı metinleri anlar, özümser ve uygulayabilir.
4 Öğrenciler genişletilmiş iletişimsel görevler edinirler ve bu görevleri gerçek dünyada kullanma hedefiyle aktif bir rol sergilerler.
5 Akıcılık ve genel iletişimi iyileştirmek için telaffuz ve tonlamanın yanı sıra dilbilgisel yapıların kullanım becerilerini geliştirirler.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta İntikam ve affetme üzerine tartışma Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
2. Hafta Hayvanlar ve insan hakları üzerine tartışma Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler
3. Hafta Yeme Ahlakı Tartışması Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Uygulama Ders Saati
4. Hafta Hayvan ve insan hakları konusunda Lincoln Douglas iddia çürütmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Görüşme Araştırma Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler
5. Hafta Uzay üzerine tartışma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati Araştırma
6. Hafta Açıklanamayan ve korkutucu olgular üzerine tartışma Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma
7. Hafta Açıklanamayan ve korkutucu olgular üzerine tartışmaya devam Uygulama Diğer Faaliyetler Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav 1 Diğer Faaliyetler Görüşme Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Ders Saati
9. Hafta Gizemli cinayet oyun etkinliği Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Tasarımcı bebekler ve gen manipülasyonu üzerine tartışma Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
11. Hafta Yaşam ve ölüm (hak mı değil mi?) üzerine tartışma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
12. Hafta Yaşam ve ölüm (hak mı değil mi?) üzerine tartışmaya devam Görüşme Sunum (Hazırlık) Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama
13. Hafta Narsizism ve kibir üzerine tartışma Araştırma Uygulama Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Ders Saati Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5
PY3 4 4 2 2 1
PY4 4 4 5 4 4
PY5 5 5 5 5 5
PY6 5 2 2 2 4
PY7 3 5 5 2 5
PY8 5 5 5 2 4
PY9 5 2 2 2 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Çeşitli internet siteleri Crace, Araminta and Richard Acklam. Total English (Upper Intermediate). Pearson Longman 2011. Dainty, Peter. Newspaper Articles to Get Teenagers Talking. Timesaver: Upper-Intermediate/Advanced. Scholastic 2006. Maley, Alan and Alan Duff. Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. 3rd Edition. Cambridge University Press 2005. Hancock, Mark and Annie McDonald. English Result (Intermediate). Oxford University Press 2009. Hot English Magazine. Multiple articles. www.hotenglishmagazine.com. MacAndrew, Richard and Ron Martinez. Multiple chapters. Instant Discussions. Thomson Heinle. MacAndrew, R. and R. Martinez. Multiple chapters. Taboos and Issues. Thomson Heinle 2002. Roth, Eric H. and Toni Aberson. Multiple chapters. Compelling Conversations. Chimayo Press 2008
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Araştırma 5 5 25
Uygulama 5 3 15
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 81
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0