Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dinleme ve Sesletim 2 | İÖZ102 | İngilizce | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ögrenci’lerin Ingilizce sesleri algılamaları ve seslendirmeleri yetisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Not alma, öngörüde bulunma, belli ve ayrıntılı bilgiye ulaşma, bağlamdan anlam çıkarma, içeriğin özünü anlama gibi dinleme alt-becerileri; fonetik; mülakatlar, filmler, şarkılar, konferanslar, televizyon programları ve haber yayınları gibi çeşitli alanlardan alınan değişik İngilizce aksanlarını içeren özgün dinleme materyalleri. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenciler dinledikleri metinlerinde "ana tema, destekleyici fikir, sonuç ve çıkarım yapma" konusuna hakim olacaklardır |
2 | Öğrenciler İngilizce konuşulan ülkelerdeki aksanlara aşina olacaklardır |
3 | Öğrenciler gerçek yaşam konuşmalarındaki olası sorunları tespit edip, bu sorunlara çözüm geliştirecek konuşmalar yapabileceklerdir. |
4 | Öğrenciler farklı dinleyici ve amaca uygun konuşmalar yapabilecektir |
5 | Öğrenciler konuşmalarında empati, anlayış ve anlaşma geliştirebileceklerdir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Öğrencilerin dinledikleri metnin konusunu ve anlatım planı hakkında bilgi vermek | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Öğrencilerin dinleme esnasinda yeni konu ya da yeni fikire geçiş bilgisi. | Sunum (Hazırlık) Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati |
3. Hafta | Dinleme metninde genel yargı ve destek ifadeleri. | Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Dinlenen metinde vurgu ya da bilgiyi daha açıklığa kavuşturmak için yapılan tekrar ifadelerini tanıma. | Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme |
5. Hafta | Dinlenen metinde neden sonuç bağıntılarını tanıma. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Söylenmesi zor olan kelimeler | Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Dinlenen metinde neden ve sonuçları tahmin etmeyi sağlayan yapıları tanımak | Ders Saati Sunum (Hazırlık) Araştırma Uygulama Görüşme Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Araştırma Uygulama Ders Saati Görüşme Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Dinleme metninde eden sözlü olmayan yapıları tanımak | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Uygulama |
10. Hafta | Vurgulanan heceler | Uygulama Sunum (Hazırlık) Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Diğer Faaliyetler Ders Saati |
11. Hafta | Dinleme metninde tanımlar. | Araştırma Uygulama Ders Saati Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Dinleme metninde alinti , başka kaynaktan aktarma. | Araştırma Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
13. Hafta | Tüm not alma tekninkerinin tekrarı ve uygulaması | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati Uygulama |
14. Hafta | Final | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Ders Saati Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 |
PY7 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 |
PY8 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 81 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |