| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yazma Becerileri 2 | İÖZ106 | İngilizce | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngilizce öğretmeni adaylarının yazma becerilerini ileri düzeyde geliştirmelerini ve akademik programlarında eleştirel düşünmelerini ve yazılı dili etkin kullanmalarını sağlamaktır. Deneme düzeyinde kompozisyon becerileri kazanırken, çeşitli retorik modlarda akademik metin üretmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Dilbilgisi incelemesi, hata analizi, gözden geçirme becerileri, dilbilgisi yapıları bilgisinin uygulanması, neden veya sonuç denemesi yazma, tartışma metni yazma, süreç analizi metni yazma, görüş bildiren metin yazma, bilgilendirici ve araştırma raporlarını analiz etme. İleri düzeyde dilbilgisi becerileri ve akademik sözcük bilgisi geliştirme etkinlikleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Akranları ile iş-birliği içinde çalışabilir. |
| 2 | Yazma işleminin adımlarını kullanır (ön yazma, anahat, taslak oluşturma, düzeltme, düzenleme) |
| 3 | Sebep ve sonuç, tartışma, süreç analizi ve görüş dahil olmak üzere çeşitli retorik modlarda kompozisyonlar yazar |
| 4 | Araştırma ve dokümantasyon dahil olmak üzere yazma sürecinde bilgisayar teknolojilerini kullanır |
| 5 | İçerik, organizasyon, kelime seçimi, dilbilgisi, imla ve noktalama işaretlerini iyileştirmek için yazılı metinleri gözden geçirir ve düzenler. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dilbilgisi incelemesi, hata analizi, yorumlama | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 2. Hafta | Gözden geçirme becerileri. Dilbilgisi yapıları bilgisinin uygulanması. | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Bir neden veya sonuç denemesi yazma: Belirli bir konunun nedenlerini veya etkilerini açıklama ve sunma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 4. Hafta | Bir neden veya sonuç kompozisyonu yazma: Uygun bir neden veya sonuç organizasyon modeli uygulama | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 5. Hafta | Tartışma metni yazma: Net bir bakış açısı oluşturarak tez cümlesi oluşturmak | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Tartışma metni yazma: Tartışma metni için uygun bir yapı kullanma | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Süreç analizi metni yazma: Yöneltmeli ve bilgilendirici süreç analizi metni oluşturma | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 9. Hafta | Öz-değerlendirme, akran-değerlendirme çalışmaları. Sözcük bilgisi çalışmaları | Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Ara-sınav 2 | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Görüş bildiren metin yazma: Fikir vermek ve karşıt görüşü sunmak için kullanılabilecek faydalı ifadeler | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Görüş bildiren metin yazma: Konuyla ilgili bakış açıları sunmak ve nedenlerle ve / veya örneklerle desteklemek | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Rapor yazma: Bilgilendirici raporlar | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Final | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 |
| PY3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 |
| PY4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |
| PY9 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 4 | 3 | 12 |
| Uygulama | 5 | 5 | 25 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 79 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||