Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil II GKZ106 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Ahmet KÜÇÜK
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilere ikinci bir yabancı dilde iletişim kurmaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği Geçmiş zaman; gelecek zaman; kipler; bu zamanlarda ve kiplerde konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (lokanta ve restoranlarda soru sorma, yemek siparişi verme vb.); okuma becerileri (internet hava durumu raporları, yemek tarifi, afiş/poster metinleri vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, yazılı yol tarifi verebilme, e-posta/davetiye yazma vb.); dinleme becerileri (hava durumu raporu, yemek tarifi vb.).
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler tarih ve zaman hakkında soru sorabilecek ve konuşabilir.
2 Öğrenciler, farklı formalite dereceleri hakkında sorular sorabilir.
3 Öğrenciler iş hakkında soru sorabilir ve konuşabilir.
4 Öğrenciler hobileri ve günlük aktiviteleri hakkında konuşabilir.
5 Öğrenciler geçmiş olaylar hakkında konuşabilecektir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Tarih ve zaman sorma-söyleme Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Kibar soru yöneltme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Uygulama
3. Hafta Meslek sorma-söyleme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler
4. Hafta Hobiler hakkında konuşma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler
5. Hafta Günlük rutin Diğer Faaliyetler, Uygulama, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
6. Hafta Alışkanlıklar Araştırma, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme
7. Hafta Miktar sorma-söyleme Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
8. Hafta Ara Sınav 1 Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
9. Hafta Fikir beyan etme Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
10. Hafta Geçmiş olayları anlatma Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
11. Hafta Geçmiş olayları anlatma Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta İzin isteme-sorma Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Zorunluluk ifadeleri Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY2 3 2 5 5 5
PY3 5 5 2 5 5
PY4 5 2 5 2 5
PY5 5 2 2 5 5
PY6 5 2 2 5 5
PY7 5 2 5 2 5
PY8 5 2 5 2 5
PY9 3 5 2 2 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • MDB tarafından hazırlanan ders materyali
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 2 4
Araştırma 5 5 25
Uygulama 3 3 9
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 79
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0