| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | GKZ102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk devrimlerini ve kuruluşundan günümüze Türkiye'de yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal olayları kavramak |
| Dersin İçeriği | Siyasal alanda yapılan devrimler ve süreç |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türk devriminin temel ilkelerini ve niteliğini kavrayabilme |
| 2 | Türk devriminin amacını ve toplumsal kazanımlarını sıralayabilme |
| 3 | Türk devriminin hangi koşullarda, hangi yöntemlerle gerçekleştirildiğini ve bu süreçte ne tür sorunlarla karşılaşıldığını kavrayabilme |
| 4 | Atatürk ilkeleri, Atatürkçülük, Kemalizm, Atatürkçü düşünce sistemi gibi kavramları yorumlayabilme |
| 5 | Geçmişten günümüze Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal gelişmeleri algılayabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Siyasal alanda yapılan devrimler: Saltanatın kaldırılması, cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Atatürk döneminde çok partili hayata geçiş denemeleri | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Çağdaş ve laik bir hukuk sistemi oluşturabilmek için gerçekleştirilen devrimler ve anayasalar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Eğitim alanında gerçekleştirilen devrimler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 5. Hafta | Ulusal bir ekonomi oluşturma politikaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Uluslaşma projesi olarak; dil, tarih ve kültür | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 7. Hafta | Atatürkçü düşünce sisteminin ve Türk devriminin niteliği ve evrenselliği | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 9. Hafta | Milli Şef Dönemi Türk iç ve dış politikası | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Demokrat Parti Dönemi ve 27 Mayıs | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 11. Hafta | 1960-1980 arası Türk iç ve dış siyasetinde yaşanan gelişmeler | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 12. Hafta | 12 Eylül'den günümüze Türkiye | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | 12 Eylül'den günümüze Türkiye | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
| PY5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 1 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 5 | 65 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 3 | 3 | 9 |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||