Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | GKZ102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Türk devrimlerini ve kuruluşundan günümüze Türkiye'de yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal olayları kavramak |
Dersin İçeriği | Siyasal alanda yapılan devrimler ve süreç |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Türk devriminin temel ilkelerini ve niteliğini kavrayabilme |
2 | Türk devriminin amacını ve toplumsal kazanımlarını sıralayabilme |
3 | Türk devriminin hangi koşullarda, hangi yöntemlerle gerçekleştirildiğini ve bu süreçte ne tür sorunlarla karşılaşıldığını kavrayabilme |
4 | Atatürk ilkeleri, Atatürkçülük, Kemalizm, Atatürkçü düşünce sistemi gibi kavramları yorumlayabilme |
5 | Geçmişten günümüze Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal gelişmeleri algılayabilme |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Siyasal alanda yapılan devrimler: Saltanatın kaldırılması, cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması | Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Atatürk döneminde çok partili hayata geçiş denemeleri | Uygulama Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Çağdaş ve laik bir hukuk sistemi oluşturabilmek için gerçekleştirilen devrimler ve anayasalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati Araştırma Uygulama |
4. Hafta | Eğitim alanında gerçekleştirilen devrimler | Görüşme Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
5. Hafta | Ulusal bir ekonomi oluşturma politikaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Uluslaşma projesi olarak; dil, tarih ve kültür | Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
7. Hafta | Atatürkçü düşünce sisteminin ve Türk devriminin niteliği ve evrenselliği | Uygulama Araştırma Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme |
8. Hafta | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Uygulama Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Milli Şef Dönemi Türk iç ve dış politikası | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati |
10. Hafta | Demokrat Parti Dönemi ve 27 Mayıs | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati |
11. Hafta | 1960-1980 arası Türk iç ve dış siyasetinde yaşanan gelişmeler | Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
12. Hafta | 12 Eylül'den günümüze Türkiye | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati Uygulama Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | 12 Eylül'den günümüze Türkiye | Araştırma Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
PY5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 1 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 5 | 65 |
Ders Dışı |
Araştırma | 3 | 3 | 9 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 77 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |