Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II GKZ102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Türk devrimlerini ve kuruluşundan günümüze Türkiye'de yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal olayları kavramak
Dersin İçeriği Siyasal alanda yapılan devrimler ve süreç
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Türk devriminin temel ilkelerini ve niteliğini kavrayabilme
2 Türk devriminin amacını ve toplumsal kazanımlarını sıralayabilme
3 Türk devriminin hangi koşullarda, hangi yöntemlerle gerçekleştirildiğini ve bu süreçte ne tür sorunlarla karşılaşıldığını kavrayabilme
4 Atatürk ilkeleri, Atatürkçülük, Kemalizm, Atatürkçü düşünce sistemi gibi kavramları yorumlayabilme
5 Geçmişten günümüze Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal gelişmeleri algılayabilme
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Siyasal alanda yapılan devrimler: Saltanatın kaldırılması, cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Atatürk döneminde çok partili hayata geçiş denemeleri Uygulama Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Çağdaş ve laik bir hukuk sistemi oluşturabilmek için gerçekleştirilen devrimler ve anayasalar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati Araştırma Uygulama
4. Hafta Eğitim alanında gerçekleştirilen devrimler Görüşme Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Sunum (Hazırlık) Ders Saati
5. Hafta Ulusal bir ekonomi oluşturma politikaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati Diğer Faaliyetler
6. Hafta Uluslaşma projesi olarak; dil, tarih ve kültür Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
7. Hafta Atatürkçü düşünce sisteminin ve Türk devriminin niteliği ve evrenselliği Uygulama Araştırma Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme
8. Hafta Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Uygulama Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Diğer Faaliyetler
9. Hafta Milli Şef Dönemi Türk iç ve dış politikası Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati
10. Hafta Demokrat Parti Dönemi ve 27 Mayıs Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati
11. Hafta 1960-1980 arası Türk iç ve dış siyasetinde yaşanan gelişmeler Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
12. Hafta 12 Eylül'den günümüze Türkiye Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati Uygulama Diğer Faaliyetler
13. Hafta 12 Eylül'den günümüze Türkiye Araştırma Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final Ders Saati
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 1 1 1 1 1
PY2 1 1 1 1 1
PY3 5 5 5 5 5
PY4 1 2 2 2 1
PY5 5 2 2 5 1
PY6 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Ahmet Mumcu, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi -II(Komisyon) Utkan Kocatürk, Atatürk'ün Fikir ve Düşünceleri Suna Kili, Atatürk Devrimi: Bir Çağdaşlaşma Modeli Şerafettin Turan, Atatürk'ün Düşünce Yapısını Etkileyen Olaylar, Düşünürler, Kitaplar Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi Sina Akşin, Kısa Türkiye Tarihi Taner Timur, Türk Devrimi ve Sonrası Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi Tevfik Çavdar, Türkiye'nin Demokrasi Tarihi 1950'den Günümüze Şevket Süreyya Aydemir, Tek Adam Şevket Süreyya Aydemir, İkinci Adam Andrew Mango, Atatürk: Modern Türkiye'nin Doğuşu Lord Kinross, Atatürk: Bir Millletin Yeniden Doğuşu Eric Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye Feroz Ahmad, Bir Kimlik Peşinde Türkiye Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi Yahya Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi Türk Dış Politikası, Kurtuluş Savaşı'ndan Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar(Baskın Oran)
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 5 65
Ders Dışı
Araştırma 3 3 9
Diğer Faaliyetler 1 1 1
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 77
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0