Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dinleme ve Sesletim 1 İÖZ101 İngilizce Zorunlu 1. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ (Güz)
Dersin Amacı Öğrenci bu dersin sonunda, Hedef dildeki ünlü ve ünsüz harflerin doğru ve düzgün bir şekilde çıkması için gerekli olan organların işlevlerini ve bu seslerin sesletimini öğrenerek hedef dilde etkin dinleme ve doğru bir sesletim becerisi kazanır.
Dersin İçeriği Sesletim, dinleme, hedef dildeki ünlü ve ünsüz harfler, hedef dildeki çeşitli ses olayları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
2 İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.
3 Öğrencilerin dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.
4 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
5 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
6 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.
7 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler
8 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
9 Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dinleme ve sesletime giriş Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma
2. Hafta Hedef dildeki seslerin çıkışında çalışan organları tanıma ve işlevlerini bilme Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Hedef dildeki seslerin çıkışında çalışan organları tanıma ve işlevlerini bilme Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler
4. Hafta Hedef dildeki seslerin çıkışında çalışan organları tanıma ve işlevlerini bilme Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Hedef dildeki ünsüz harfler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
6. Hafta Hedef dildeki ünsüz harfler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma
7. Hafta Hedef dildeki ünlü harfler Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama
9. Hafta Hedef dildeki ses olayları Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama
10. Hafta Hedef dildeki ses olayları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Uygulama
11. Hafta Hedef dildeki ses olayları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Hedef dildeki ses olayları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Uygulama
13. Hafta Hedef dildeki Türkler için problem teşkil eden sesleri tanıma Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Hedef dildeki Türkler için problem teşkil eden sesleri tanıma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9
PY1 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
PY3 1 5 5 5 5 5 2 2 5
PY4 5 5 0 5 0 5 0 0 5
PY5 1 5 5 5 5 5 2 2 5
PY7 0 5 0 5 0 5 0 2 0
PY8 5 0 5 0 5 0 2 0 5
PY9 5 0 5 0 5 5 0 5 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Demirezen, M. (1987). Articulatory Phonetics and the Principles of Sound Production. Ankara: Yargı Yayınevi. Marks, J. (2007). English Pronunciation in Use. UK: CUP
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 20 2,5 50
Ders Dışı
Araştırma 2 2 4
Görüşme 3 3 9
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 4 4
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 74
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0