| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Okuma Becerileri 1 | İÖZ103 | İngilizce | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin İngiliz ve Amerikan Edebiyatı'nın seçkin eserlerini okuyup analiz ederek eleştirel düşünme ve okuma becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, edebi metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarında değerlendirmeyi, yazarların hayatları ve dönemin edebi akımlarıyla ilişkilendirmeyi öğreneceklerdir. |
| Dersin İçeriği | İngiliz ve Amerikan Edebiyatı'nın önde gelen yazarlarının kısa hikayeleri Seçilen metinlerin yapısal ve tematik analizi Yazarların biyografileri ve edebi kimlikleri Edebi akımlar ve dönemin sosyo-kültürel özellikleri Metin çözümleme teknikleri ve eleştirel okuma stratejileri Edebi terimlerin kullanımı ve uygulaması |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Edebi metinleri eleştirel bir bakış açısıyla okuyup analiz edebilecek Metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarında değerlendirebilecek Yazarların edebi üsluplarını ve eserlerindeki temel temaları tanımlayabilecek Edebi akımların özelliklerini metinler üzerinden tespit edebilecek Metinlerdeki edebi teknikleri ve araçları belirleyip yorumlayabilecek Edebi terminolojiyi doğru ve yerinde kullanabilecek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, ders içeriğinin ve gerekliliklerinin tanıtımı, edebi analiz tekniklerine genel bakış | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 2. Hafta | Edgar Allan Poe - "The Tell-Tale Heart" | Odak: Birinci şahıs anlatımı, güvenilmez anlatıcı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Kate Chopin - "The Story of an Hour" | Odak: Sembolizm ve feminist okuma | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 4. Hafta | Ernest Hemingway - "Hills Like White Elephants" | Odak: Diyalog teknikleri, buzdağı teorisi | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme |
| 5. Hafta | Virginia Woolf - "The Mark on the Wall" | Odak: Bilinç akışı tekniği, modernist anlatım | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | James Joyce - "Araby" | Odak: Epifani kavramı, karakter gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Uygulama |
| 7. Hafta | William Faulkner - "A Rose for Emily" | Odak: Kronolojik olmayan anlatım, Southern Gothic | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | |
| 9. Hafta | Katherine Mansfield - "The Garden Party" | Odak: Sınıf çatışması, sosyal realizm | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Raymond Carver - "Cathedral" | Odak: Minimalizm, gündelik yaşamın poetikası | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 11. Hafta | Charlotte Perkins Gilman - "The Yellow Wallpaper" | Odak: Gotik unsurlar, psikolojik gerilim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 12. Hafta | John Steinbeck - "The Chrysanthemums" | Odak: Bölgesel realizm, alegori | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 13. Hafta | D.H. Lawrence - "The Rocking-Horse Winner" | Odak: Alegori, sosyal eleştiri | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Uygulama |
| 14. Hafta | Flannery O'Connor - "A Good Man Is Hard to Find" | Odak: Grotesk, ahlaki çatışma | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 3 |
| PY4 | 4 |
| PY5 | 3 |
| PY6 | 3 |
| PY7 | 3 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 3 | 9 |
| Araştırma | 3 | 3 | 9 | |
| Görüşme | 1 | 1 | 1 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 2 | 2 | 4 | |
| Uygulama DS | 2 | 2 | 4 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 73 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||