Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okuma Becerileri 1 İÖZ103 İngilizce Zorunlu 1. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin İngiliz ve Amerikan Edebiyatı'nın seçkin eserlerini okuyup analiz ederek eleştirel düşünme ve okuma becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, edebi metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarında değerlendirmeyi, yazarların hayatları ve dönemin edebi akımlarıyla ilişkilendirmeyi öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği İngiliz ve Amerikan Edebiyatı'nın önde gelen yazarlarının kısa hikayeleri Seçilen metinlerin yapısal ve tematik analizi Yazarların biyografileri ve edebi kimlikleri Edebi akımlar ve dönemin sosyo-kültürel özellikleri Metin çözümleme teknikleri ve eleştirel okuma stratejileri Edebi terimlerin kullanımı ve uygulaması
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Edebi metinleri eleştirel bir bakış açısıyla okuyup analiz edebilecek Metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarında değerlendirebilecek Yazarların edebi üsluplarını ve eserlerindeki temel temaları tanımlayabilecek Edebi akımların özelliklerini metinler üzerinden tespit edebilecek Metinlerdeki edebi teknikleri ve araçları belirleyip yorumlayabilecek Edebi terminolojiyi doğru ve yerinde kullanabilecek
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Tanışma, ders içeriğinin ve gerekliliklerinin tanıtımı, edebi analiz tekniklerine genel bakış Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma
2. Hafta Edgar Allan Poe - "The Tell-Tale Heart" | Odak: Birinci şahıs anlatımı, güvenilmez anlatıcı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler
3. Hafta Kate Chopin - "The Story of an Hour" | Odak: Sembolizm ve feminist okuma Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
4. Hafta Ernest Hemingway - "Hills Like White Elephants" | Odak: Diyalog teknikleri, buzdağı teorisi Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme
5. Hafta Virginia Woolf - "The Mark on the Wall" | Odak: Bilinç akışı tekniği, modernist anlatım Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık)
6. Hafta James Joyce - "Araby" | Odak: Epifani kavramı, karakter gelişimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Uygulama
7. Hafta William Faulkner - "A Rose for Emily" | Odak: Kronolojik olmayan anlatım, Southern Gothic Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav 1
9. Hafta Katherine Mansfield - "The Garden Party" | Odak: Sınıf çatışması, sosyal realizm Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Raymond Carver - "Cathedral" | Odak: Minimalizm, gündelik yaşamın poetikası Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme
11. Hafta Charlotte Perkins Gilman - "The Yellow Wallpaper" | Odak: Gotik unsurlar, psikolojik gerilim Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma
12. Hafta John Steinbeck - "The Chrysanthemums" | Odak: Bölgesel realizm, alegori Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
13. Hafta D.H. Lawrence - "The Rocking-Horse Winner" | Odak: Alegori, sosyal eleştiri Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Uygulama
14. Hafta Flannery O'Connor - "A Good Man Is Hard to Find" | Odak: Grotesk, ahlaki çatışma Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 5
PY2 5
PY3 3
PY4 4
PY5 3
PY6 3
PY7 3
PY8 5
PY9 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Norton Kısa Hikaye Antolojisi (9. Edisyon) Editörler: Richard Bausch, R.V. Cassill
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 3 3 9
Araştırma 3 3 9
Görüşme 1 1 1
Sunum (Hazırlık) 1 1 1
Uygulama 1 1 1
Diğer Faaliyetler 1 1 1
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Uygulama 2 2 4
Uygulama DS 2 2 4
Sınıf İçi Etkinlik 1 2 2
Toplam İş Yükü 73
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0