Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Okuma Becerileri 1 | İÖZ103 | İngilizce | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Timuçin Buğra EDMAN (Güz) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin İngiliz ve Amerikan Edebiyatı'nın seçkin eserlerini okuyup analiz ederek eleştirel düşünme ve okuma becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, edebi metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarında değerlendirmeyi, yazarların hayatları ve dönemin edebi akımlarıyla ilişkilendirmeyi öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği | İngiliz ve Amerikan Edebiyatı'nın önde gelen yazarlarının kısa hikayeleri Seçilen metinlerin yapısal ve tematik analizi Yazarların biyografileri ve edebi kimlikleri Edebi akımlar ve dönemin sosyo-kültürel özellikleri Metin çözümleme teknikleri ve eleştirel okuma stratejileri Edebi terimlerin kullanımı ve uygulaması |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Edebi metinleri eleştirel bir bakış açısıyla okuyup analiz edebilecek Metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarında değerlendirebilecek Yazarların edebi üsluplarını ve eserlerindeki temel temaları tanımlayabilecek Edebi akımların özelliklerini metinler üzerinden tespit edebilecek Metinlerdeki edebi teknikleri ve araçları belirleyip yorumlayabilecek Edebi terminolojiyi doğru ve yerinde kullanabilecek |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Tanışma, ders içeriğinin ve gerekliliklerinin tanıtımı, edebi analiz tekniklerine genel bakış | Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Araştırma Ders Saati |
2. Hafta | Edgar Allan Poe - "The Tell-Tale Heart" | Odak: Birinci şahıs anlatımı, güvenilmez anlatıcı | Uygulama Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
3. Hafta | Kate Chopin - "The Story of an Hour" | Odak: Sembolizm ve feminist okuma | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati |
4. Hafta | Ernest Hemingway - "Hills Like White Elephants" | Odak: Diyalog teknikleri, buzdağı teorisi | Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Ders Saati Uygulama |
5. Hafta | Virginia Woolf - "The Mark on the Wall" | Odak: Bilinç akışı tekniği, modernist anlatım | Uygulama Sunum (Hazırlık) Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma |
6. Hafta | James Joyce - "Araby" | Odak: Epifani kavramı, karakter gelişimi | Görüşme Araştırma Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati |
7. Hafta | William Faulkner - "A Rose for Emily" | Odak: Kronolojik olmayan anlatım, Southern Gothic | Sunum (Hazırlık) Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Katherine Mansfield - "The Garden Party" | Odak: Sınıf çatışması, sosyal realizm | Görüşme Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
10. Hafta | Raymond Carver - "Cathedral" | Odak: Minimalizm, gündelik yaşamın poetikası | Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Ders Saati |
11. Hafta | Charlotte Perkins Gilman - "The Yellow Wallpaper" | Odak: Gotik unsurlar, psikolojik gerilim | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Uygulama |
12. Hafta | John Steinbeck - "The Chrysanthemums" | Odak: Bölgesel realizm, alegori | Ders Saati Görüşme Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama |
13. Hafta | D.H. Lawrence - "The Rocking-Horse Winner" | Odak: Alegori, sosyal eleştiri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati |
14. Hafta | Flannery O'Connor - "A Good Man Is Hard to Find" | Odak: Grotesk, ahlaki çatışma | Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Uygulama |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 |
---|---|
PY1 | 5 |
PY2 | 5 |
PY3 | 3 |
PY4 | 4 |
PY5 | 3 |
PY6 | 3 |
PY7 | 3 |
PY8 | 5 |
PY9 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 3 | 9 |
Araştırma | 3 | 3 | 9 | |
Görüşme | 1 | 1 | 1 | |
Sunum (Hazırlık) | 1 | 1 | 1 | |
Uygulama | 1 | 1 | 1 | |
Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Uygulama | 2 | 2 | 4 | |
Uygulama DS | 2 | 2 | 4 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 73 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |