Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişim Teknolojileri | GKZ107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | uzaktan |
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Hüsrev YILDIZ |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Dr. Emin ŞEŞEN (Güz) |
Dersin Amacı | Bilgi teknolojileri kullanımının yaygınlaştırmak. Bilgisayar okur-yazarlığının arttırmak. Ofis programları ve İnternet kullanımı konularında deneyim kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bilişim Teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme ile ilgili temel kavramları açıklar |
2 | Problem çözme kavram ve yaklaşımlarını açıklar |
3 | Bilgisayar sistemlerinin ana bileşenlerini (bilgisayarın çalışma mantığı, donanım ve yazılım kavramları, işletim sistemleri, dosya yönetimi) bilir |
4 | Microsoft Office Word kelime işlemci programını etkili şekilde kullanır |
5 | Microsoft Office Excell hesap tabloları programını etkili şekilde kullanır |
6 | Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama programını etkili şekilde kullanır |
7 | Microsoft Office Publisher yayın hazırlama programını etkili şekilde kullanır |
8 | Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programını etkili şekilde kullanır |
9 | Web tasarımı temel kavramlarını açıklar |
10 | İnternet'in eğitim aracı olarak kullanım uygulamalarını açıklar |
11 | Bilgisayar ve internet güvenliği için alınması gereken önlemleri bilir |
12 | Bilişim etiğini bilir |
13 | Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini bilir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Bilişim Teknolojileri temel kavramları (veri, bilgi, bilim, teknoloji, bilişim teknolojisi,…) • Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Ders Saati Görüşme |
2. Hafta | Bilgisayarların tarihçesi • Bilgisayar türleri • Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati |
3. Hafta | Bilgi-işlemsel düşünme ve etkinlikleri • Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama | Araştırma Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
4. Hafta | Bilişim teknolojilerinde problem çözme yaklaşımları • Algoritma ve akış şeması • Microsoft Office Word kelime işlemci programı | Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme Araştırma Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Bilgisayarın çalışma mantığı • Donanım- yazılım kavramları • Microsoft Office Word kelime işlemci programı | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | İşletim sistemleri ve özellikleri ile güncel işletim sistemleri ve özellikleri • Windows işletim sisteminin kurulumu ve dosya yönetimi • Microsoft Office Word kelime işlemci programı | Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Giriş çıkış birimleri, depolama üniteleri • Microsoft Office Word kelime işlemci programı | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Uygulama Araştırma |
9. Hafta | İnternet'in eğitim aracı olarak kullanım uygulamaları • Microsoft Office Excel hesap tabloları | Diğer Faaliyetler Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
10. Hafta | Bilgisayar ve internet güvenliği • Microsoft Office Excel hesap tabloları | Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
11. Hafta | • Bilgisayar virüsleri ve korunma yöntemleri • Microsoft Office Publisher yayın hazırlama programı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme |
12. Hafta | Bilişim etiği • Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri • Bilgisayarın ve internetin olumsuz/ etik dışı kullanım biçimleri • Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programı | Sunum (Hazırlık) Diğer Faaliyetler Araştırma Görüşme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
13. Hafta | Çocukları ve gençleri, olumsuz/ etik dışı bilgisayar ve internet kullanımından koruma yöntemleri • Olumsuz/ etik dışı bilgisayar ve internet kullanımlarına doğru müdahale yöntemleri • Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programı | Sunum (Hazırlık) Uygulama Görüşme Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
14. Hafta | Final | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 3 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 |
PY4 | 5 | 2 | 5 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 1 | 1 |
Araştırma | 2 | 5 | 10 | |
Görüşme | 1 | 1 | 1 | |
Uygulama | 2 | 6 | 12 | |
Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 78 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |