Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Dili I | GKZ103 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe ULU |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Hilal ZENGİN (Güz) |
Dersin Amacı | Dilin fert ve millet hayatındaki önemini kavratmak, Türk dilinin ses ve yapı özelliklerini öğretmek, Türk dilini tarihî dönemleriyle birlikte yakından tanıtmak, öğrencilerin söz varlığını genişletmek. |
Dersin İçeriği | Sözlü ve yazılı iletişim aracı olarak "dil", Türkçenin tarihî dönemleri, Türkçenin ses ve yapı özellikleri, Türkçenin güncel sorunları, örnek edebî ve bilimsel metinler. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Dilin tanımını ve temel niteliklerini bilir, dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemini kavrar, dil-kültür ve dil-düşünce arasındaki bağı fark eder. |
2 | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenir, Türkçenin zenginliklerini ve inceliklerini fark eder. |
3 | Türk dilinin tarihî gelişimini bilir. |
4 | Türk dilinin bugünkü durumunu, çağdaş lehçelerini ve yayılma alanlarını bilir. |
5 | Türkçenin ses ve yapı özelliklerini/ kurallarını kavrar; Türkçe sözlü ve yazılı iletişimde hakimiyet kazanır. |
6 | Türkçe söz varlığı gelişir. |
7 | Dilde kirlenme/yozlaşma konularında farkındalık kazanır, Türkçenin varlığını tehdit eden/edebilecek olan hususları bilir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Dilin Tanımı, Kökeni ve Özellikleri | |
2. Hafta | Dilin Sosyal Yönü: Toplum, Kültür-Millet, Düşünce, Duygu ve İletişim ile İlgisi | |
3. Hafta | Dil Türleri, Dili İnceleme Türleri, Gelişmişlik-Gelişmemişlik Mukayesesi Açısından Diller | |
4. Hafta | Yeryüzündeki Diller ve Dillerin Sınıflandırılması | |
5. Hafta | Türk Dilinin Tarihî Dönemleri: 1. Eski Türkçe | |
6. Hafta | Türk Dilinin Tarihî Dönemleri: 2. Orta Türkçe | |
7. Hafta | Türk Dilinin Tarihî Dönemleri: 3. Yeni Türkçe | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları | |
10. Hafta | Türk Dilinde “Sadeleşme”; Türk Dilinin Bugünkü Sorunları | |
11. Hafta | Ses Olayları | |
12. Hafta | Türk Dilinin Başlıca Ses Hususiyetleri, Türk Dilinde Kelime Üretme Yolları | |
13. Hafta | Diller Arası Alışveriş: Alıntılar | |
14. Hafta | Sözcükte Yapı |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu |
|
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 1 | 14 | 14 | |
Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 77 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |