Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil I GKZ105 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Ahmet KÜÇÜK
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Ahmet KÜÇÜK (Güz)
Dersin Amacı Öğrencilere ikinci bir yabancı dilde iletişim kurmaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.).
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler, karşılaştıkları kişiyi selamlayabilecek ve kendilerini tanıtabilecekler.
2 Öğrenciler, insanlar ve yerler hakkında soru sorabilecek.
3 Öğrenciler, ürünler ve fiyatları hakkında bilgi isteyebilecek
4 Öğrenciler kişisel ilgi alanları hakkında konuşabilecek.
5 Öğrenciler yön sorup yönlendirebileceklerdir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Genel giriş Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Uygulama Görüşme Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Kendini tanıtma Görüşme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sunum (Hazırlık) Araştırma Diğer Faaliyetler
3. Hafta Adres sorma-söyleme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati
4. Hafta Hobiler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
5. Hafta Nesneleri adlandırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Araştırma Sunum (Hazırlık) Uygulama Diğer Faaliyetler
6. Hafta Sahiplik Sunum (Hazırlık) Uygulama Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Renkler Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Yer sorma Görüşme Araştırma Diğer Faaliyetler Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
10. Hafta Yer betimleme Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Uygulama Sunum (Hazırlık) Görüşme
11. Hafta Yer betimleme Görüşme Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama
12. Hafta Yön tarif etme Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Yön tarif etme Uygulama Sunum (Hazırlık) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Diğer Faaliyetler Ders Saati
14. Hafta Final Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5
PY4 3 2 2 2 1
PY5 5 5 5 2 1
PY6 3 5 5 2 5
PY7 5 2 2 5 5
PY8 3 5 5 5 5
PY9 5 2 5 5 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Hulström-Karl, S. (2022). Familie auf Probe - Auf Tour in Frankfurt. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 5 65
Ders Dışı
Araştırma 2 1 2
Uygulama 3 3 9
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 78
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0