| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil I | GKZ105 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet KÜÇÜK |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Ahmet KÜÇÜK (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilere ikinci bir yabancı dilde iletişim kurmaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.). |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler, karşılaştıkları kişiyi selamlayabilecek ve kendilerini tanıtabilecekler. |
| 2 | Öğrenciler, insanlar ve yerler hakkında soru sorabilecek. |
| 3 | Öğrenciler, ürünler ve fiyatları hakkında bilgi isteyebilecek |
| 4 | Öğrenciler kişisel ilgi alanları hakkında konuşabilecek. |
| 5 | Öğrenciler yön sorup yönlendirebileceklerdir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Genel giriş | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Kendini tanıtma | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Adres sorma-söyleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Hobiler | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 5. Hafta | Nesneleri adlandırma | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Sahiplik | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Renkler | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | |
| 9. Hafta | Yer sorma | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 10. Hafta | Yer betimleme | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 11. Hafta | Yer betimleme | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Yön tarif etme | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Yön tarif etme | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 14. Hafta | Final | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. | ✔ | |||||
| 5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 |
| PY6 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 |
| PY7 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Ahmet KÜÇÜK | GRUP 2 | Vize | 40,00 |
| Öğr. Gör. Ahmet KÜÇÜK | GRUP 2 | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 5 | 65 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 2 | 1 | 2 |
| Uygulama | 3 | 3 | 9 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 78 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||