Rapor Tarihi: 22.12.2025 17:45
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hemşirelik Esasları Eğitimi II | HES518 | Türkçe | Zorunlu | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Düz anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ayla KEÇECİ |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ayla KEÇECİ (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu derste, teknolojinin hemşirelik eğitiminde kullanımı, klinik öğretim ve değerlendirme süreci hakkında temel bilgi ve becerilerin kazanımı sağlanır. |
| Dersin İçeriği | Sınıf Ortamında Multimedya: Teknoloji ile Öğrenme Deneyimlerinin Oluşturulması, e-iletişim, Senkronize Uzaktan Eğitim, Harmanlanmış/Karma Öğrenme, Klinik Eğitimin Amaçları, Klinik Öğretime Felsefi Yaklaşımlar, Klinik Uygulama Ortamlarını Düzenleme ve Yönetme; Klinik Uygulamalar İçin Öğretme-Öğrenme Stratejileri, Klinik Hemşirelik Eğitiminde Kişilerarası Konular, Klinik Deneyimde Preseptörlük ve Mentorluk |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Teknolojinin hemşirelik eğitiminde kullanım alanlarını açıklar. |
| 2 | Klinik eğitimde kullanılan yenilikçi öğrenme yaklaşımlarını açıklar. |
| 3 | Klinik eğitimin hemşirelik eğitimindeki yeri ve önemini değerlendirir. |
| 4 | Klinik eğitim süreçlerinin değerlendirilmesinde yararlanılan yaklaşımları açıklar. |
| 5 | Eğitim süreçlerine yönelik bilgi ve kazanımlarını Hemşirelik Esasları öğretiminde kullanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sınıf Ortamında Multimedya: Teknoloji ile Öğrenme Deneyimlerinin Oluşturulması, e-iletişim | |
| 2. Hafta | Senkronize Uzaktan Eğitim, Harmanlanmış/Karma Öğrenme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| 3. Hafta | Klinik Eğitimin Amaçları, Klinik Öğretime Felsefi Yaklaşımlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | Klinik Uygulama Ortamlarını Düzenleme ve Yönetme, Klinik Uygulamalar İçin Öğretme-Öğrenme Stratejileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| 5. Hafta | Klinik Hemşirelik Eğitiminde Kişilerarası Konular, Klinik Deneyimde Preseptörlük ve Mentorluk | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 6. Hafta | Program Değerlendirme, Öğretim Kaynaklarının Değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 7. Hafta | Klinik Portfolyo: Klinik Öğretimi Değerlendirmede Bir Araç | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Eğitsel Uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 10. Hafta | Eğitsel Uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 11. Hafta | Eğitsel Uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 12. Hafta | Eğitsel Uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 13. Hafta | Eğitsel Uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 14. Hafta | Eğitsel Uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel hemşirelik kavramları ve ilişkisini açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Birey, aile ve topluma holistik yaklaşımla hemşirelik bakımı sunar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlığın tanılanmasında / bakım gereksinimlerinin saptanmasında uzmanlık düzeyinde bilgi ve beceriye sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Hemşirelik Esasları eğitiminde uygun ilke ve yöntemleri kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Hemşirelik becerilerinin uygulanmasında mesleki değerler ve etik ilkelere göre davranır. | ✔ | |||||
| 6 | Hemşirelik bakımına yönelik araştırma yapar ve yayınlar. | ✔ | |||||
| 7 | Kuramsal bilgiyi ve araştırma sonuçlarını hemşirelik bakımına yansıtır. | ✔ | |||||
| 8 | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. | ✔ | |||||
| 9 | Disiplinlerarası çalışmalarda hemşirelik esaslarına özgü bilgi ve becerilerini kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 6 | 36 |
| Görüşme | 6 | 2 | 12 | |
| Uygulama | 6 | 4 | 24 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||