Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelik Esasları Eğitimi I HES502 Türkçe Zorunlu 2 + 2 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ayla KEÇECİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu derste, öğrenciye Türkiye’deki hemşirelik eğitimi ve felsefesi, öğretme-öğrenme süreci ve sınıf yönetimi, motivasyon ve davranış değişim süreci, öğrenmenin kültürel boyutları, bilgi okur-yazarlığı hakkında bilgi sahibi olarak, eğitim süreçlerinde bu bileşenleri dikkat alır.
Dersin İçeriği Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimi, Öğretme-öğrenme süreci, Hemşirelikte etkili öğretim, Öğrenme teorileri, Öğrenme türleri ve öğrenme stilleri, Eğitimin planlanması, Sınıf Yönetimi, Öğrenenin özellikleri, Motivasyon ve davranış değişim teorileri, Öğrenmeyi etkileyen kültürel durumlar, Kültürel farklılık taşıyan öğrencilere yönelik öğretim stratejileri, Bilgi okur-yazarlığı
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini bilir.
2 Öğrenme teorilerini açıklar.
3 Öğrenme teorilerinin davranış gelişimi üzerindeki etkisini değerlendirir.
4 Eğitim sürecini etkileyen faktörleri eğitim planlamalarında dikkate alır.
5 Eğitim içeriğine uygun öğretim yöntemlerini kullanır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimi Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
2. Hafta Temel Kavramlar (Eğitim, öğretim, öğrenme, sağlık eğitimi, yaşam boyu eğitim, hizmetiçi eğitim, yetişkin eğitimi vb.) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Ders Saati
3. Hafta Hemşirelikte etkili öğretim (Profesyonel yeterlililik, öğrencilerle kişilerarası iletişim, bireysel özellikler, öğretim becerileri, değerlendirme, öğrenciler tarafından ulaşılabilirlik) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görüşme
4. Hafta Öğrenme teorileri (Davranışçı öğrenme teorisi, bilişsel öğrenme teorileri, sosyal öğrenme teorisi) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görüşme
5. Hafta Öğrenme türleri ve öğrenme stilleri Ders Saati Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Eğitimin Planlanması (Amaç ve hedeflerin belirlenmesi, İçeriğin seçilmesi ve organizasyonu) Öğretim yöntemleri Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
7. Hafta Sınıf Yönetimi Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav Ders Saati
9. Hafta Öğrenenin özellikleri (Öğrenenlerin bilişsel, sosyo-ekonomik, entelektüel özellikleri) Öğrenmenin planlanması Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme
10. Hafta Motivasyon ve davranış değişim teorileri (Sağlık İnanç Modeli, Sosyal-bilişsel teori, Öz-yeterlilik teorisi, Transteoritik Model, Davranış değişim teorisi, Amaçlı eylem teorisi) Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Motivasyon ve davranış değişim teorileri (Sağlık İnanç Modeli, Sosyal-bilişsel teori, Öz-yeterlilik teorisi, Transteoritik Model, Davranış değişim teorisi, Amaçlı eylem teorisi)(devam) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Ders Saati
12. Hafta Öğrenmeyi etkileyen kültürel durumlar (Kültür kavramı, kültürel bilginin kazanımı, kültürel yeterlik, kültürel farkındalık, kültürel bilgi, kültürel beceri, kültürel istek-motivasyon) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Ders Saati
13. Hafta Kültürel farklılık taşıyan öğrencilere yönelik öğretim stratejileri Kültürel farklılık taşıyan öğrencilerle iletişim Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Bilgi okur-yazarlığı Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. Bradshaw, M., Lowenstein, A (2014). Innovative Teaching Strategies in Nursing and Related Health Professions. Sixth Edition, Jones & Barlett Learning, USA.
  • 2. Kağıtçıbaşı, Ç ( 2021 ). İnsan ve İnsanlar. Evrim Yayınları, 24. Baskı, İstanbul.
  • 3. O’Connor, A (2006). Clinical Instraction and Evaluation. Second Edition, Jones & Barlett Learning, USA.
  • 4. Senemoğlu, N(2018) Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Anı Yayıncılık, 25. Baskı, Ankara.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 2 10
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 6 6
Ödev 1 3 10 30
Final 1 6 6
Uygulama 14 2 28
Toplam İş Yükü 108
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0