Rapor Tarihi: 22.12.2025 17:43
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hemşirelik Esasları Eğitimi I | HES502 | Türkçe | Zorunlu | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ayla KEÇECİ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste, öğrenciye Türkiye’deki hemşirelik eğitimi ve felsefesi, öğretme-öğrenme süreci ve sınıf yönetimi, motivasyon ve davranış değişim süreci, öğrenmenin kültürel boyutları, bilgi okur-yazarlığı hakkında bilgi sahibi olarak, eğitim süreçlerinde bu bileşenleri dikkat alır. |
| Dersin İçeriği | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimi, Öğretme-öğrenme süreci, Hemşirelikte etkili öğretim, Öğrenme teorileri, Öğrenme türleri ve öğrenme stilleri, Eğitimin planlanması, Sınıf Yönetimi, Öğrenenin özellikleri, Motivasyon ve davranış değişim teorileri, Öğrenmeyi etkileyen kültürel durumlar, Kültürel farklılık taşıyan öğrencilere yönelik öğretim stratejileri, Bilgi okur-yazarlığı |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini bilir. |
| 2 | Öğrenme teorilerini açıklar. |
| 3 | Öğrenme teorilerinin davranış gelişimi üzerindeki etkisini değerlendirir. |
| 4 | Eğitim sürecini etkileyen faktörleri eğitim planlamalarında dikkate alır. |
| 5 | Eğitim içeriğine uygun öğretim yöntemlerini kullanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Temel Kavramlar (Eğitim, öğretim, öğrenme, sağlık eğitimi, yaşam boyu eğitim, hizmetiçi eğitim, yetişkin eğitimi vb.) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 3. Hafta | Hemşirelikte etkili öğretim (Profesyonel yeterlililik, öğrencilerle kişilerarası iletişim, bireysel özellikler, öğretim becerileri, değerlendirme, öğrenciler tarafından ulaşılabilirlik) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | Öğrenme teorileri (Davranışçı öğrenme teorisi, bilişsel öğrenme teorileri, sosyal öğrenme teorisi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Öğrenme türleri ve öğrenme stilleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 6. Hafta | Eğitimin Planlanması (Amaç ve hedeflerin belirlenmesi, İçeriğin seçilmesi ve organizasyonu) Öğretim yöntemleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 7. Hafta | Sınıf Yönetimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Öğrenenin özellikleri (Öğrenenlerin bilişsel, sosyo-ekonomik, entelektüel özellikleri) Öğrenmenin planlanması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 10. Hafta | Motivasyon ve davranış değişim teorileri (Sağlık İnanç Modeli, Sosyal-bilişsel teori, Öz-yeterlilik teorisi, Transteoritik Model, Davranış değişim teorisi, Amaçlı eylem teorisi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 11. Hafta | Motivasyon ve davranış değişim teorileri (Sağlık İnanç Modeli, Sosyal-bilişsel teori, Öz-yeterlilik teorisi, Transteoritik Model, Davranış değişim teorisi, Amaçlı eylem teorisi)(devam) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 12. Hafta | Öğrenmeyi etkileyen kültürel durumlar (Kültür kavramı, kültürel bilginin kazanımı, kültürel yeterlik, kültürel farkındalık, kültürel bilgi, kültürel beceri, kültürel istek-motivasyon) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 13. Hafta | Kültürel farklılık taşıyan öğrencilere yönelik öğretim stratejileri Kültürel farklılık taşıyan öğrencilerle iletişim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 14. Hafta | Bilgi okur-yazarlığı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 2 | 10 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 6 | 6 |
| Ödev 1 | 3 | 10 | 30 | |
| Final | 1 | 6 | 6 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 108 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||