| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil II | LJP1210 | İngilizce | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe DOĞAN KILIÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; lisans seviyesi için B1 düzeyinde İngilizcede; - Temel dilbilgisine sahip olmaları, - Dinlediğini anlamaları, - Karşılıklı konuşabilmeleri, - Okuduğunu anlamaları, - Kendini yazılı ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Öğrenciler bu dersi tamamladıklarında: 1. Lisans seviyesinde alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur 2. Günlük yaşamla ilgili konuşabilir, dilin konuşulduğu ülkede seyahat edebilir. 3. Düşüncelerini, planlarını, isteklerini açıklayabilir, geçmiş bir olayı anlatabilir. 4. Bildik, ilgi alanına giren bir konuda basit bir metin ve kişisel mektuplar yazabilir. 5. İş, okul ve benzeri ortamlardaki net konuşmaları anlayabilir. 6. Meslekle ilgili ve sık kullanılan kelimeleri içeren metinleri anlayabilir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Geniş zaman ve geçmiş zaman için temel dil bilgisi kurallarını belirlemek |
| 2 | Sözlü, yazılı ve okuma becerileri için gerekli olan İngilizce kelimeleri hatırlamak |
| 3 | Modal, zamir, sıfat vb. biçimleri tanımak |
| 4 | Dönem boyunca edinilen bilgileri kullanarak basit metinleri okumayacak ve analiz edecek |
| 5 | Bilgi bölümünde belirtilen formları kullanmak ve uygulamak |
| 6 | Gelecekteki meslek kursları sırasında edindikleri bilgiden yararlanır |
| 7 | Etkin çalışma ortamında sırasında edinilen bilgi / becerileri kullanıma koymak. |
| 8 | Gerçek hayatta becerilerini / bilginin kullanımı yaparak zorlanmadan kendilerini ifade eder. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | At home- there is/ there are, prepositions of place, present continuous | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Types of homes, rooms, furniture, adjectives to describe homes, housework | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Food: Eating Home and Eating Out: Countable/ uncountable, some/any, Would like/ like, Let’s +verb, will and would | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 4. Hafta | Types of food, going food shopping, making suggestions, at a restaurant | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Making plans- Be+going to, infinitive of purpose | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Making plans- Be+going to, infinitive of purpose | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 7. Hafta | Shopping- Comparatives and superlatives, adjectives | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 8. Hafta | Shopping- Comparatives and superlatives, adjectives | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Clothing and accessories, types of shops, products | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Clothing and accessories, types of shops, products | Görüşme, Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Talking About Experiences- Present Perfect with ever, never and just, have to/ don’t have to, can/can’t | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 12. Hafta | Sharing and exchanging experiences, things to do before a holiday, at the airport | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Places to Go & People to See- Present Perfect and Past Simple, for, since and how long, adjectives to describe emotions | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 14. Hafta | Places to Go & People to See- Present Perfect and Past Simple, for, since and how long, adjectives to describe emotions | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 7 | Kariyer yönetimi ve hayat boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ✔ | |||||
| 9 | Lojistik alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurmak için en az bir yabancı dili etkili kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 | |
| Araştırma | 1 | 1 | 1 | |
| Görüşme | 1 | 1 | 1 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 2 | 2 | 4 | |
| Ödev 2 | 3 | 3 | 9 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 12 | 1 | 12 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||