| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fabrika Yer Seçimi ve Tesis Planlama | ENM306 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. İREM DÜZDAR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yer seçimi probleminin nedenlerini tesis planlaması ile birlikte ve en uygun yeri seçmek için ilgili verileri ve bilimsel yaklaşımları kullanarak öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Yer seçimi, alan seçimi ve tesis planlama tanımları. Bu üç probleme en uygun çözümü gerekli verileri toplayarak, işleyerek ve mühendislik problemlerinin en uygun olanı yaratmak için kullandığı teknikleri kullanarak bulmak. Bu problemler yalnız teknik yönleriyle değil, aynı zamanda sosyal ve çevresel konuları da içermektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yer ve alan seçimi ile tesis planlaması ile ilgili grup projeleri hazırlayarak planlama yeteneklerini geliştirmek ve kuruluşa uygun yer ve yerleşim tiplerini öğrenmek. |
| 2 | Maliyet, kalite ve sürdürülebilirlik standartlarını, kaynak yönetimi uygulamalarını kaynak kullanımı ve iş planları yardımıyla öğrenmek |
| 3 | Öğrenilen üretim hattı dengeleme, malzeme elleçleme, iş birimleri ve iş yükü gibi kavramları projelerinde kullanarak somut uygulamalarla kavramak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Fabrika yer seçimi ve tesis planlamaya Giriş | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Tesis Yerleştirme ve fabrika Yeri Seçiminin Önemi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Fabrika Yeri Seçimi – Kapasite Planlama | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | TEKNİK GEZİ | Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| 5. Hafta | Fabrika Yeri Seçiminde Kullanılan Metotlar | Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Fabrika Yeri Seçiminde Kullanılan Metotlar | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Teknik Gezi | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Tesis Düzenleme/ Süreç Düzenleme ve Metotları | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Tesis Düzenleme/ Süreç Düzenleme ve Metotları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Tesis Düzenleme/ Melez Tipi/Ürüne göre Düzenleme ve Metotları | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| 11. Hafta | Montaj Hattı Dengeleme Teknikleri | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 12. Hafta | Uzaklık Temelli Düzen Maliyetlerinin Hesaplanması | Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Oluşturmaya ve Geliştirmeye Dayalı Algoritmalar | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 14. Hafta | UYGULAMA | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 11 | 2 | 22 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 10 | 3 | 30 | |
| Uygulama DS | 10 | 3 | 30 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||