| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İstatistik | ENM208 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa İsa DOĞAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Veriyi toplamak, analiz etmek ve yorumlamak için gerekli temel istatistiksel modelleri öğretmek, öğrenciye veri toplama, sunma, verilerden yola çıkarak karar alma,problem çözme, ürün ve süreç dizaynı yapabilme becerisi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | veri bilimi, örnekleme, tahmin, hipotes testi, regresyon analizi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Üretim ve servis sistemlerinde var olan rasgele olayları anlama |
| 2 | Ürün veya sistem performansını istatistiksel olarak tahmin eder ve süreç iyileştirmesi yapabilme becerisi kazandırır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Örnekleme dağılımları | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 2. Hafta | Örnekleme dağılımları | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Veri tanımları | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 4. Hafta | Tahmin yöntemleri | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Tahmin yöntemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 6. Hafta | Hipotez Testi | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Hipotez testi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 8. Hafta | Hipotez Testi | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 9. Hafta | Hipotez testi ve Korelasyon | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 10. Hafta | Regresyon analizi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 11. Hafta | Regresyon analizi | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| 12. Hafta | Varyans Analizi | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Veri Toplama | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Parametrik olmayan istatistik | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 |
| PY3 | 1 | 1 |
| PY4 | 3 | 3 |
| PY5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 |
| PY8 | 2 | 2 |
| PY9 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 40,5 | 40,5 |
| Final | 1 | 45 | 45 | |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||