| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mühendislik Ekonomisi | ENM213 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Barış KANTOĞLU |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Barış KANTOĞLU (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin mühendislik yatırımları kararlarının içerdiği seçenekleri finansal açıdan değerlendirebilmek için gerekli kriterleri kavramaları ve bu kriterleri hesaplama becerilerini kazanmalarıdır. |
| Dersin İçeriği | Giriş ve temel kavramlar, faiz tipleri, paranın zaman değeri, başa baş noktası analizi, ekonomik analiz yöntemleri, yatırım alternatiflerinin değerlendirilmesi ve en uygun projenin seçimi, amortisman ve vergiler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Mühendislik ekonomisinin temel kavramlarını ve bunların mühendislik kararlarındaki önemini özümser |
| 2 | Karar verme sürecinde mühendislik ekonomisinin rolünü ifade eder |
| 3 | Mühendislik ekonomisi çalışması için nelerin gerekli olduğunu ifade eder |
| 4 | Mühendislik ekonomisi araçlarıyla paranın zamansal değerini hesaplar. |
| 5 | Mühendislik ekonomisi kriterlerini kullanarak mühendislik projelerini ve yatırımlarını mali ve ekonomik açıdan değerlendirir |
| 6 | Mühendislik alanında teknik uzmanlık yanında yatırım projelerine karar verme düzeyinde ekonomik bilgiye sahiptir. |
| 7 | Amortisman ve vergi hesaplarını bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Mühendislik Ekonomisi Temel Kavramları, Mühendislik Ekonomisi Problemlerinde Karar Verme Süreci | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 2. Hafta | Maliyet Mühendisliği Problemleri Ve Çözümleri | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Paranın Zaman Değeri Ve Eşdeğerlik | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Faiz Türleri Ve Faiz Problemlerinin Çözümleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 5. Hafta | Mühendislik Ekonomisi Analizleri, Nakit Akış Diyagramı Ve Kullanılan Formüller | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Net Şimdiki Değer Analizi, Gelecek Değer Analizi Ve Yıllık Eşit Miktarlar Analizi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 7. Hafta | Net Şimdiki Değer Analizi, Gelecek Değer Analizi Ve Yıllık Eşit Miktarlar Analizi | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Net Şimdiki Değer Analizi, Gelecek Değer Analizi Ve Yıllık Eşit Miktarlar Analizi | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | İç Verim Oranı Analizi Ve Dış Verim Oranı Analizi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 10. Hafta | Geri Ödeme Periyodu Analizi | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 11. Hafta | Alternatif Projelerin Seçiminde Mühendislik Ekonomisi Analizleri | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Alternatif Projelerin Seçiminde Mühendislik Ekonomisi Analizleri | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 13. Hafta | Amortisman ve Vergiler | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Başa Baş Noktası Analizi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 4 | 5 | 20 | |
| Ödev 2 | 3 | 5 | 15 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 10 | 3 | 30 | |
| Uygulama DS | 9 | 3 | 27 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 1 | 15 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||