| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce I | ENM219 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. İREM DÜZDAR |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. İREM DÜZDAR (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilere, meslektaşları ile iletişim kurmalarını ve sanayileşmiş ülkelerdeki teknik gelişmeleri keşfetmelerini sağlamak için temel İngilizce kurallarını ve mesleki kelimeleri öğretmek |
| Dersin İçeriği | Genel mühendislik kelime hazinesi ve özellikle Endüstri Mühendisliği, yazımları, yazımları ve telaffuzları, İngilizce için temel yazışma kuralları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Teknik sorunları hakkında çalışma arkadaşları ile yazılı iletişim kurabilir. |
| 2 | Yeni gelişmelerle ilgili teknik belgeleri de okuyup anlayabilir. |
| 3 | Teknik sorunları hakkında çalışma arkadaşları ile sözlü iletişim kurabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş, Geçit okuma ve çeviri, Cümle anlama, olguları bulma | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Temel bilgiler, Geçit okuma ve çeviri, Konu cümlelerini ve anahtar kelimeleri bulma | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Bir kompozisyon nasıl yazılır, mühendislik üzerine bir kompozisyon, sunum yapılır. | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 4. Hafta | Dil Becerileri Kontrol Listesi, Bir seminer nasıl verilir? | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| 5. Hafta | Seminer raporu nasıl oluşturulur? | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Bir seminer raporunun örnek formatı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | Bir seminer raporu bölümleri nasıl yazılır, Sonuç bölümünün temel öğeleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Doğru hazırlanmış bir Grafik ve Tablo örnekleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Sonuçların açıklanması, Atıflar ve Kaynaklar nasıl yazılır | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama |
| 10. Hafta | İyi bir laboratuvar raporu nasıl yazılır, Laboratuvar raporları yazma rehberi | Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | İyi bir laboratuvar raporu nasıl yazılır, Laboratuvar raporları yazma rehberi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 12. Hafta | İngilizce'den Türkçe'ye çeviri | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 13. Hafta | Türkçe'den İngilizce'ye çeviri | Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Sözlü sunum | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 10 | 2 | 20 | |
| Final | 1 | 2,5 | 2,5 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama DS | 1 | 10 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||