| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sayısal Analiz | ENM209 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Buşra KESİCİ |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Buşra KESİCİ (Güz) |
| Dersin Amacı | Mühendislik problemlerinde karşılaşılan nümerik çözüm gerektiren matematiksel ifadeler için sayısal yöntemlerin kullanılmasını anlatmaktır. Lineer ve lineer olmayan denklemlerin çözümleri, ve enterpolasyon, Sayısal Entegrasyon, sayısal türev gibi farklı Kullanılan matematiksel yöntemler ile çeşitli mühendislik problemleri çözülmesi için alternatif yöntemlerin öğrencilere anlatılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Denklemlerin Kökleri, Lineer Cebrik Denklemler, İnterpolasyon ve Eğri Uydurma, Sayısal Türev ve Sayısal İntegral, Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözümleri, Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözümü |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Hata türlerini anlamak |
| 2 | Sayısal yaklaşımları anlamak |
| 3 | Doğrusal sistemleri ve doğrusal olmayan eşitlikleri sayısal olarak çözebilmek |
| 4 | Sayısal olarak türev ve integralleri hesaplayabilmek, diferansiyel denklem sistemlerini çözebilmek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sayısal analize giriş, sayısal yöntemler, hatalar | Görüşme |
| 2. Hafta | Lineer denklem çözümleri (Cremer Yöntemi, Gauss Eliminasyon Yöntemi) | Görüşme |
| 3. Hafta | Lineer denklem çözümleri (Gauss Jourdan Yöntemi, Crouth Bileşenleri Yöntemi) | Görüşme |
| 4. Hafta | Lineer Denklem Çözümleri (Jacobi tekrarlama Yöntemi, Gauss Seidel Yöntemi | Görüşme |
| 5. Hafta | Özdeğerler öz vektörler | Görüşme |
| 6. Hafta | Lineer olmayan denklem kökü bulma (ikiye bölme , hatalı nokta, Kiriş yöntemleri) | Görüşme |
| 7. Hafta | Lineer olmayan denklem kökü bulma(newton Raphson , sabit noktalı iterasyon yöntemleri ) | Görüşme |
| 8. Hafta | Lineer olmayan denklem kökü bulma(newton Raphson , sabit noktalı iterasyon yöntemleri ) | Görüşme |
| 9. Hafta | Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü (Newton Raphson ve sabit noktalı iterasyon yöntemleri) | Görüşme |
| 10. Hafta | İnterpolasyon (ileri fark ve bölünmüş fark interpolasyonu, Gregory Newton İnterpolasyon Metodları) | Görüşme |
| 11. Hafta | Enterpolasyon (en küçük kareler yöntemi) | Görüşme |
| 12. Hafta | Sayısal Türev | Görüşme |
| 13. Hafta | Sayısal integral | Görüşme |
| 14. Hafta | Diferansiyel denklemleri sayısal çözümleri | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
| PY3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 2 |
| PY5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| PY7 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 2 | 1 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Buşra KESİCİ | Vize | 40,00 | |
| Öğr. Gör. Buşra KESİCİ | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 39,5 | 39,5 |
| Final | 1 | 46 | 46 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||