| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik II | MAT112 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 5 + 1 | 6,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Emrah Evren KARA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | İntegral konusunda temel bilgileri ve uygulamalarını öğretebilmek, Diziler ve Seriler konularını kavrayıp yakınsaklıklarını inceleyebilmek. |
| Dersin İçeriği | Çok değişkenli fonksiyonların türevi. Yüksek mertebeden kısmi türevler. Türevde zincir kuralı, kapalı fonksiyonların türevi. İki değişkenli fonksiyonların Taylor Açılımı. İki katlı integraller, iki katlı integrallerde bölge dönüşümleri. İki katlı integrallerin uygulamaları. Üç katlı integraller. Üç katlı integrallerde bölge dönüşümleri. Üç katlı integrallerin uygulamaları. Matrisler. Determinantlar. Lineer denklem sistemleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | 1) Belirsiz integral kavramını tanır. 2) İntegral alma metotlarını uygular. 3) Belirli integralin uygulamalarını anlar. 4) Genelleştirilmiş integralleri tanır. 5) Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini yorumlar. 6) Çok değişkenli fonksiyonları tanır. 7) Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik problemlerini çözer. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Belirsiz İntegral, Belirsiz integral alma kuralları, Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegrasyon Metodu. | Uygulama, Görüşme |
| 2. Hafta | Basit kesirlere ayırma yöntemi, Trigonometrik İfadelerin İntegrallenmesi | Görüşme, Uygulama |
| 3. Hafta | İrrasyonel Cebirsel İfadelerin İntegrallenmesi, Binom İntegralleri. | Görüşme, Uygulama |
| 4. Hafta | Bazı Özgün İntegrallerin Hesaplanması, Belirli İntegral Tanımı | Uygulama, Görüşme |
| 5. Hafta | Belirli İntegral Kavramına Getiren Problemler, Belirli İntegral Tanımı ve Özellikleri. | Uygulama, Görüşme |
| 6. Hafta | Belirli İntegral Kavramına Getiren Problemler, Belirli İntegral Tanımı ve Özellikleri. | Görüşme, Uygulama |
| 7. Hafta | Genelleştirilmiş integraller, Özel Olmayan İntegraller, Karışık Örnekler | Uygulama, Görüşme |
| 8. Hafta | Genelleştirilmiş İntegrallerin Yakınsallık Kriterleri | Uygulama, Görüşme |
| 9. Hafta | Alan Hesabı, Eğri Yayının Uzunluğu | Görüşme, Uygulama |
| 10. Hafta | Alan Hesabı, Eğri Yayının Uzunluğu | Görüşme, Uygulama |
| 11. Hafta | Hacim Hesabı | Uygulama, Görüşme |
| 12. Hafta | Dönel Yüzeyin Alanının Hesabı. | Uygulama, Görüşme |
| 13. Hafta | Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Tanım Kümeleri. | Görüşme, Uygulama |
| 14. Hafta | İki ve Daha Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik. | Görüşme, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 4 |
| PY3 | 3 |
| PY4 | 4 |
| PY5 | 3 |
| PY6 | 4 |
| PY7 | 4 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 6 | 84 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 4 | 2 | 8 |
| Uygulama | 10 | 1 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 4 | 2 | 8 | |
| Ödev 2 | 4 | 2 | 8 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama DS | 6 | 2 | 12 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 6 | 1 | 6 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||