| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fizik II | FIZ112 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 2 | 4,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm KOCAKÜLAH |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin başlıca amacı, matematiğe dayalı elektrik ve manyetizmanın temel ilkeleri ışığında, matematik, fizik ve mühendislik bilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve fiziğin temel ilkelerini mühendislik alanlarına uygulamaktır. |
| Dersin İçeriği | Elektrik Yükleri ve Madde, Coulomb Yasası, Elektrik Alan ve Gauss Yasası, Elektrik Potansiyel, Sığa ve Dielektrikler, Akım ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Manyetik Alan ve Manyetik Kuvvetler, Manyetik Alan Kaynakları, Manyetik İndüksiyon, İndüktans |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler elektromanyetizma alanındaki kuramsal bilgileri hatırlayabilir. |
| 2 | Öğrenciler elektromanyetizma verilerini analiz edebilir. |
| 3 | Öğrenciler elektromanyetizma problemlerinin çözümü için uygun denklem ve yöntem seçimi yapabilir. |
| 4 | Öğrenciler elektromanyetizma problemlerinin nicel çözümünde cebirsel ve trigonometrik yöntemleri kullanabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Coulomb Yasası ve Elektriksel Kuvvet | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Coulomb Yasası ve Elektriksel Kuvvet, Elektrik Alan ve Gauss Yasası | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 3. Hafta | Elektrik Alanı ve Gauss Yasası | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Elektriksel Potansiyel | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 4. Hafta | Elektriksel Potansiyel, Sığa ve Dielektrikler | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Sığa ve Dielektrikler | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Akım ve Direnç, Doğru Akım Devreleri | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 8. Hafta | Doğru Akım Devreleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 9. Hafta | Manyetik Alan ve Manyetik Kuvvetler | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 10. Hafta | Manyetik Alan ve Manyetik Kuvvetler | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Manyetik Alan Kaynakları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Manyetik Alan Kaynakları | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 13. Hafta | Faraday Yasası | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 14. Hafta | İndüktans | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 5 | 70 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 13 | 1 | 13 | |
| Ödev 2 | 13 | 1 | 13 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 13 | 1 | 13 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||