| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kimya | KIM 112 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 2 | 4,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Klasik anlatım / Sunum |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Zehra BOZKURT |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere kimyanın temel kavram ve kanunlarını, kimyasal formül ve denklemlere ilişkin hesaplamaları, maddenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimleri öğretmek, öğrencilere kimyaya dayalı kritik düşünme becerisi kazandırmak ve problem çözme yeteneklerini arttırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Madde ve Özellikleri, Maddenin Ölçülmesi, Bileşiklerin Adlandırılması, Atom ve Atomun Yapısı, Periyodik Tablo ve Özellikleri, Mol Kavramı, Kimyasal Tepkime Denklemleri ve Hesaplamalar, Gazlar, Katılar, Sıvılar, Çözeltiler, Kimyasal Denge ve Kinetik, Asitler ve Bazlar |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Madde ve özelliklerini kavrar |
| 2 | Kimyanın temel kanunlarını öğrenir |
| 3 | Atom ve atomun yapısını tanır |
| 4 | Periyodik cetveli ve sistematiğini öğrenir |
| 5 | Kimyasal bağ türlerini öğrenir |
| 6 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamalarını kavrar ve uygular |
| 7 | Sıvıların özelliklerini öğrenir, kanunlarını uygular |
| 8 | Çözeltiler ve Kimyasal Denge hakkında bilgi sahibi olur |
| 9 | Asit ve Baz kavramlarını öğrenir |
| 10 | Kimyasal kinetik, reaksiyon hızları ve aktivasyon enerjisi hakkında bilgi sahibi olur |
| 11 | Kimya ve enerji kavramını ve termodinamik kanunlarını anlar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Genel Kimyaya Giriş | Görüşme |
| 2. Hafta | Madde ve Özellikleri | Görüşme |
| 3. Hafta | Kimyanın Temel Kanunları | Görüşme |
| 4. Hafta | Atomun Temel Tanecikleri | Görüşme |
| 5. Hafta | Periyodik Sistem | Görüşme |
| 6. Hafta | Kimyasal Bağlar | Görüşme |
| 7. Hafta | Mol Kavramı | Görüşme |
| 8. Hafta | Mol Kavramı | Görüşme |
| 9. Hafta | Gazlar ve Sıvılar | Görüşme |
| 10. Hafta | Sıvı Çözeltiler | Görüşme |
| 11. Hafta | Sulu Çözeltilerde Denge | Görüşme |
| 12. Hafta | Asitler ve Bazlar | Görüşme |
| 13. Hafta | Kimya ve Enerji | Görüşme |
| 14. Hafta | Kimya ve Enerji | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 |
| PY2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
| PY3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
| PY4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 |
| PY5 | 2 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
| PY6 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
| PY7 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
| PY8 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
| PY9 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 11 | 11 |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Uygulama DS | 10 | 5 | 50 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 4 | 40 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||