| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Programlama | ENM107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet CİHAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet CİHAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Algoritma ve programlama mantığı verilerek, programlama dili program geliştirme ortamını kullanma becerisine ve program geliştirme bilgisine temel seviyede sahip olmak |
| Dersin İçeriği | Algoritma ve akış diyagramları, değişken ve değişken tipleri. Değişken isimleri ve değer atama. Aritmetik operatörler ve ifadeler. Mantıksal operatörler ve ifadeler. Klavyeden bilgi okuma, ekrana veri yazdırma. Koşul operatörleri. Döngüler, iç içe döngüler. Fonksiyonlar, fonksiyonlara parametre besleme. Değer döndüren fonksiyonlar. GNU Octave ve/veya matlab diline giriş, yöney kullanımları. GNU/Octave dilinde bilgi okuma, ekrana veri yazdırma, döngüler, iç içe döngüler, eğer ve ilişkisel operatörler kullanılarak temel programların oluşturulması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Algoritma ve programlama mantığı bilir |
| 2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturur, |
| 3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Programlamaya giriş ve taban aritmetiği | |
| 2. Hafta | Algoritma ve akış diyagramlarında girdi çıktı işlemleri | |
| 3. Hafta | Algoritma ve akış diyagramlarında koşullar | |
| 4. Hafta | Algoritma ve akış diyagramlarında döngüler | |
| 5. Hafta | Algoritma ve akış diyagramlarında iç içe döngüler | |
| 6. Hafta | Octave ortamına giriş ve girdi çıktı işlemleri | |
| 7. Hafta | Octave ortamında koşullar | |
| 8. Hafta | Octave ortamında döngüler ve iç içe döngüler | |
| 9. Hafta | Octave ortamında iç içe döngüler | |
| 10. Hafta | Proje sunumları | |
| 11. Hafta | Proje sunumları | |
| 12. Hafta | Proje sunumları | |
| 13. Hafta | Proje sunumları | |
| 14. Hafta | Proje sunumları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişime yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme | ✔ | |||||
| 3 | Alanındaki meslektaşları ile iletişim kurabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip bireyler olabilme | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin tanımlanması, formüle edilmesi, analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 9 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 7 | 7 |
| Ödev 1 | 8 | 2 | 16 | |
| Final | 1 | 9 | 9 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||